arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

شیوه عجیب زاکربرگ برای مبارزه با خبرهای جعلی: انتشار آگهی در روزنامه های کثیرالانتشار هند!

فیس بوک  برای مبارزه با خبرهای جعلی منتشر شده در پلتفرم خود در هند از شیوه ای منحصر به فرد استفاده می کند. این شیوه شامل تبلیغات تمام صفحه در روزنامه های هند است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک  برای مبارزه با خبرهای جعلی منتشر شده در پلتفرم خود در هند از شیوه ای منحصر به فرد استفاده می کند. این شیوه شامل تبلیغات تمام صفحه در روزنامه های هند است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، فیسبوک در هند تحت یک رشته حملات شدید خبرهای جعلی قرار گرفته که به نظر می رسد با اخبار دروغین واتساپ بی ارتباط نیست.

بر همین اساس است که دولت هند از این پلتفرم های اجتماعی درخواست کرده برای حل این مشکل از راهکاری جدید استفاده کنند.  در حال حاضر، راه حل فیس بوک شامل آگهی های تبلیغاتی در روزنامه های محلی است که توضیح می دهد چگونه می توان اخبار جعلی را نمایش داد.

فیسبوک از روز سه شنبه  تبلیغات تمام صفحه ای در "روزنامه های سرشناس هند" آغاز کرده است. این تبلیغات بخشی از یک برنامه آموزشی است که در هفته آینده به سایر رسانه های محلی در سراسر کشور گسترش خواهد یافت.

طی ماه های اخیر مشکل خبرهای جعلی واتساپ و فیسبوک تبدیل به یک بحران ملی شده است، از خبرهای جعلی در مورد قاچاق انسان تا ویدئوی ساختگی سرقت کودکان و سوء استفاده از آنان که حتی موجب کشته و مجروح شدن برخی از شهروندان شده است.طی این مدت هیچ یک از راهارهای دولتی مثل ساخت تیزرهای آگاهی بخشی نتوانسته مردم را از این خبرهای جعلی دور کند. 

این یک مشکل فوق العاده برای واتساپ فیس بوک است. در حالی که فیسبوک با رسوایی های خبرهای جعلی اخبار در غرب مواجه است و پیامدهای سیاسی این موضوع را به دوش می کشد، اکنون با موج مشکلات و خشونت ها در هند نیز مواجه شده است.

 هند بزرگترین بازار واتساپ را با 200 میلیون کاربر تشکیل می دهد.اما عدم آموزش و بی تجربگی کاربران که با خطوط اینترنت پرسرعت ترکیب شده نتایجی به شدت نگران کننده را برای این کشور به همراه آورده است. 

توصیه های فیس بوک در آگهی روزنامه شامل راهنمایی های عملی مانند "استفاده از منابع دیگر" و "بررسی اطلاعاتی که به نظر باور نکردنی است"  می شود. باید دید این آگهی های روزنامه ای تا چه حد موجب آگاهی بخشی به کاربران زودباور هندی می شود. 

 

نظرات بینندگان