arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

درخواست مایکروسافت از کنگره؛ برای تکنولوژی های تشخیص چهره قانون بگذارید!

شرکت مایکروسافت از کنگره درخواست کرد قبل از این که دیر شود قوانینی جدی را در خصوص  تکنولوژیهای تشخیص چهره تنظیم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت مایکروسافت از کنگره درخواست کرد قبل از این که دیر شود قوانینی جدی را در خصوص  تکنولوژیهای تشخیص چهره تنظیم کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدتی است که مبحث تکنولوژی های تشخیص چهره در سراسر جهان داغ شده است. تکنولوزی هایی که از دید برخی حتی مخرب در نظر گرفته می شوند.

اکنون گروهی از مدیران مایکروسافت متعقدند که باید پیش از آن که دیر شود به فکر تنظیم مقرراتی درحوزهن فناوری های تشخیص چهره بود.
مدیران ارشد مایکروسافت می گویند؛ "وقت آن رسیده است تا فناوری تشخیص چهره با مقرراتی مشخص تر، تنظیم شود."

برد اسمیت، رئیس هیئت مدیره مایکروسافت و مدیربخش قانونگذاری  این شرکت ، روز گذشته در یک پست وبلاگی گفت؛ فناوری تشخیص چهره نیاز به نظارت دولتی "متفکرانه" برای جلوگیری از سوء استفاده های  اشخاص قدرتمند  و شرکت ها و مقامات دولتی به برنامه هایی جدی تر نیاز داریم . 

این تکنولوژی به شدت با پیشرفت در هوش مصنوعی و گسترش دوربین ها مرتبط است. تکنولوژی مذکور به طور فزاینده ای قادر به تماشا و ردیابی شما است.اگرچه شاید برخی تصور کنند این موضوع چندان مهم نیست، اما  استفاده از سیستم های نظارتی می تواند برای بسیاری از کاربران به مثابه نقض حریم خصوصی در نظر گرفته می شود. 

شاید درخواست مایکروسافتی ها چندان عجیب به نظر نرسد وقتی بدانیم که فروش تکنولوژی تشخیص چهره آمازون به سازمان های نظامی زمینه ساز اعتراضات متعددی در داخل و خارج از کشور ایالات متحده شد. 

بنابراین شاید تنها راه موثر برای استفاده از تکنولوژی های تشخیص چهره این باشد که در این حوزه قوانینی کاربردی تنظیم شود.

اسمیت از سایر رهبران سیلیکون ولی درخواست کرد  تا متعهد به اقدامات اخلاقی در ارتباط با چشم انداز کامپیوتر باشند و در تلاش برای شفاف سازی مشارکت کنند. 

 

نظرات بینندگان