arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

ترامپ در آستانه دیدار با پوتین: به لطف حماقت‌‌های آمریکا در سال‌های طولانی، روابط ما با روسیه هرگز اینقدر بد نبوده

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه دیدار با پوتین، نوشت: «به لطف حماقت‌‌های آمریکا طی سال‌های طولانی و همچنین اکنون این ساحِره‌گیری فاسد، روابط ما با روسیه هرگز اینقدر بد نبوده است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه دیدار با پوتین، گفت «حماقت‌های ایالات متحده» و تحقیقات درباره احتمال تبانی ترامپ با مسکو، روابط میان آمریکا و روسیه را به بدترین وضعیت رسانده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود گفت به دلیل مواضع او در قبال ناتو، این سازمان اکنون «قوی و غنی» است. او همچنین رفتارهای آمریکا را دلیل بدی روابط واشنگتن و مسکو دانست.
قرار است امروز (دوشنبه) در «هلسینکی» فنلاند، روسای جمهور آمریکا و روسیه دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کنند؛ دیداری که چند روز پس از نشست پرتنش سران تاتو در بروکسل برگزار می‌شود.
ترامپ امروز در واکنش به انتقادات صورت‌گرفته از او درباره عملکردش در نشست ناتو، نوشت: «بسیاری از رهبران کشورهای عضو ناتو با من تماس گرفتند و از من به خاطر کمکم به متحد کردن آنها و متمرکز کردنشان روی تعهدات مالی کنونی و آینده تشکر کردند. واقعا یک نشست عالی داشتیم؛ نشستی که بسیاری از رسانه‌ها پوشش نادرست و اشتباهی از آن داشتند. ناتو اکنون قوی و غنی است».
اظهارنظر ترامپ درباره «قوی و غنی» شدن ناتو در نتیجه مواضع او در حالی صورت گرفته که به دنبال نشست اخیر این ائتلاف نظامی غربی در بروکسل، برخی کشورهای اروپایی از قبیل آلمان و همچنین مقام‌های اتحادیه اروپا به شدت از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرده‌اند.
ادعای رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تشکر کردن بسیاری از اعضای ناتو از او در حالی صورت گرفته که بسیاری از کشورهای اروپایی با نگرانی در حال رصد اخبار دیدار امروز ترامپ با پوتین در فنلاند هستند.
ترامپ بارها در زمان مبارزات انتخاباتی 2016 از کشورهای عضو ناتو به دلیل بی توجهی به تعهدات مالی خودشان انتقاد کرده و چند باری هم این سازمان و ائتلاف غربی را «منسوخ» خوانده بود.
رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی دیگر، درباره وضعیت بد روابط کنونی این کشور با روسیه اظهارنظر کرد.
او نوشت: «به لطف حماقت‌‌های آمریکا طی سال‌های طولانی و همچنین اکنون این ساحِره‌گیری فاسد، روابط ما با روسیه هرگز اینقدر بد نبوده است».
ترامپ بارها در رد ادعاها درباره «تبانی» کارزار انتخاباتی او در سال 2016 با روسیه و تحقیقات درباره این موضوع، آن را «ساحِره‌گیری» (Witch Hunt) خوانده است.
ساحِره‌گیری یا جستجو و مجازات جادوگر اصطلاحی است که به جستجو برای یافتن مردمی دارای برچسب «ساحره» یا افسونگری اطلاق می‌شود.

نظرات بینندگان