arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰

پیغامی که وزیر خارجه ی ترکیه به صالحی در مورد اتهامات آمریکا به ایران داد، چه بود؟

وزیر خارجه ترکیه در خصوص اتهامات امریکا به ایران گفت: باور ندارم که جمهوری اسلامی ایران با آن عقایدش در چنين اقدامی دخالت داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه ترکیه در خصوص اتهامات امریکا به ایران گفت: باور ندارم که جمهوری اسلامی ایران با آن عقایدش در چنين اقدامی دخالت داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب Entekhab.IR، احمد داودد اوغلو گفت: ما باور نداريم که ايران در چنين اقدامی دست داشته باشد، اما آمريکايی‌ها می‌گويند که اسنادی در اين زمينه در اختيار دارند.

وزير امور خارجه ترکيه اضافه کرد: دولت‌ها می‌بايست در چنين مسايلی  شفاف باشند آنهايی که چنين ادعاهايی را مطرح می‌کنند بايد درخصوص اين ادعاها  واضح و روشن باشند و ايران به آنها پاسخ بدهد.

وی همچنین گفت: اين ادعا که  يک کشور  می خواسته سفير يک کشور ديگر  را در کشور سومی  ترور کند، مساله ای جدی است و می بايست با مراقبت و جديت مطرح شود.

احمد داوود اوغلو افزود: توصيه ما به همسايه مان ايران اين است که به شواهدی که آمریکا در اختيار دارد توجه کند و در جريان بررسی اين پرونده با شفافيت کامل کمک کند.

وی گفت: این پیغامی بود که من وزیر خارجه ی ایران دادم.

وزير امور خارجه ترکيه از آمريکا و ايران خواست از به طور سازنده اختلافات خود را حل کنند.

احمد داوود اوغلو گفت: انچه می‌بايست اکنون انجام داد اين است که همه طرف‌های درگير دراين مساله اطلاعات خود و آنچه که دارند  را با يکديگر به اشتراک بگذارند و مساله را روشن کنند، بدون اين که راه را برای افزايش تنش باز کنند. ترکيه آماده است در صورت نياز برای کاهش تنش به اين مساله بپردازد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
2
19
ببينيد تركيه در مسائل خاورميانه و حتي دنيا چه نقش راهبردي پيدا كرده؟
نظرات بینندگان