arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

پاناسونیک تحریم های ایالات متحده را دور زده است؟! / کبالت باتری های تسلا از کوبا وارد آمریکا می شود

برخی از گزارش ها حکایت از آن دارند که پاناسونیک تحریم های ایالات متحده علیه کوبا را دور زده و باتری مورد نیاز خود برای کمپانی تسلا را از کوبا وارد کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی از گزارش ها حکایت از آن دارند که پاناسونیک تحریم های ایالات متحده علیه کوبا را دور زده و باتری مورد نیاز خود برای کمپانی تسلا را از کوبا وارد کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پاناسونیک برای تامین کبالت های مورد نیازش در باتری های تسلا با مشکلاتی مواجه شده است. با این وجود این شرکت سعی کرد با کمک برخی شرکت های واسطه کانادایی مشکل را حل کند. اما اکنون به نظر می رسد برخی از این منابع  کبالت ها را از کوبا وارد کرده و به زنجیره تولیدات تسلا وارد کرده باشند. 
درواقع پاناسونیک به طور ناخواسته و به لطف تامین کنندهکانادایی، ممنوعیت استفاده از مواد کوبا را در ایالات متحده دور زده است. 

این فرضیه که نخستین بار توسط رویترز مطرح شد، اکنون رنگ جدی تری به خود گرفته است. اگر شما تنها از زاویه تامین قطعات تسلا به ماجرا نگاه کنید، به نظر می رسد پاناسونیک با این نوع واردات خود یک موفقیت بزرگ ثبت کرده است، اما اگر به این ماجرا از دید وزارت امورخارجه ایالات متحده بنگرید، متوجهد خواهید شد کوبا تحت تحریم های دولت ایالات متحده قرار دارد و نمی توان این رفتار را تایید شده تلقی کرد.

واقعیت این است که شرکت کانادایی تامین کننده کابالت برای باطری های آمریکایی همیشه در سایه قرار داشته اما اخیرا این شرکت زیر ذره بین رسانه ها قرار گرفته است.

پاناسونیک می گوید که استفاده از کبالت از عرضه کننده کانادایی از فوریه سال جاری تنها برای باتری هایی که در مدل S و مدل X کاربردی است، استفاده می شده. باید دید آیا این ماجرا ممکن است مشکلاتی را برای پاناسونیک ایجاد کند یا خیر.

نظرات بینندگان