arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

راهکارهای جدیدتر واتساپ برای مبارزه با خبرهای جعلی هند / سیستم تشخیص سریع / بررسی دقیق صحت خبرها

واتساپ برای مبارزه با خبرهای جعلی هند برنامه هایی ویژه و اختصاصی ارائه کرده است. برنامه هایی که اغلب ماهیت ممنوع کردن پیام ها را یدک می کشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واتساپ برای مبارزه با خبرهای جعلی هند برنامه هایی ویژه و اختصاصی ارائه کرده است. برنامه هایی که اغلب ماهیت ممنوع کردن پیام ها را یدک می کشند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، هند طی هفته های گذشته با مشکلات متعددی در خصوص پیام ها رو به رو بوده است. پیام هایی جعلی که حتی تا مرز قتل و درگیری نیز پیش رفته اند.

اکنون این شبکه پیام رسان در تلاش است تا تغییراتی بیشتر را برای مبارزه با گسترش اطلاعات غلط به کار ببندد. واتساپ تغییراتی را ایجاد کرده است که پیام های ارسالی را محدود می کند، این اقدامات زمانی تشدید شد که انفجار خشونت و توطئه های خشونت آمیز در هند باعث مشکلاتی برای شهروندان شد.

واتساپ در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: "ما معتقدیم که این تغییرات ( که همچنان در دست ارزیابی هستند) کمک خواهد کرد واتساپ بر مشکلات فائق شود.

بیش از 200 میلیون نفر از سرویس پیام رسان واتساپ در هند استفاده می کنند و بنابراین ، هند بزرگترین بازارفعالیت واتساپ است. در روز اول ژوئیه، پنج نفر دردهلی هند پس از شایعاتی که در این برنامه منتشر شده بود، به صورت تلفنی ربوده شدند. در نتیجه پیام های مشابه  حداقل 12 نفر نیز  مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.

 

در نتیجه، این ماجراها واتساپ یک ویژگی جدید را در روز دهم  ژوئیه معرفی کرد که به کاربران اجازه می داد زمانی که یک پیام ارسال می شد به سرعت صحت آن را با رسانه های رسمی هند بررسی کنند. اکنون و پس از بررسی های جدی تر واتساپ برای حل این مشکل؛ سیستم حذف سریع  پیام های مخرب به واتساپ افزوده شده است.

 

نظرات بینندگان