arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
نیوزویک:

راز 15 ساله مومیایی عجیب الخلقه فاش شد / گونه ای انسانی با ظاهری فرازمینی

یافته های تحقیق ژنتیکی یک مومیایی عجیب الخلقه که در سل 2003 کشف شده بود نشان می دهد که این مومیایی احتمالا حاصل یک جهش ژنتیکی است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یافته های تحقیق ژنتیکی یک مومیایی عجیب الخلقه که در سل 2003 کشف شده بود نشان می دهد که این مومیایی احتمالا حاصل یک جهش ژنتیکی است. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک  یک تیم بین المللی متشکل از پژوهشگران حوزه باستان شناسی معتقدند که  اسکلت عجیب و غریبی که در سال 2003 در صحرای آتاکاما، کشف شده متعلق به یک دختر از گونه انسانی با جهش های ژنتیکی شدید است.

در سال 2003، یعنی زمانی که این اسکلت کوچک کشف شد عده زیادی در بهت و حیرت فرو رفتند چرا که این اسکلت 6 اینچی ظاهری بسیار شبیه به موجودات فرازمینی داشت. اسکلتی که در شهری معدنی در شیلی یافت شد. 

با توجه به مشخصه های ظاهری عجیب این مومیایی به سرعت گمانه زده شد که این مومیایی منشاء فرازمینی دارد.   اما در سال 2013، یک تیم از دانشگاه استنفورد اعلام کرد یافته های تحقیقاتی مبنی بر این که این مومیایی موسوم به «آتا» یک انسان است منتشر شد. 

با این حال، بسیاری از سوالات در مورد «دفرمه» شدن یا از حالت عادی خارج شدن این مومیایی به قوت خود باقی مانده بود. 
این مقاله به این نتیجه رسید که آتا یک موجود مونث از منطقه شیلی است و البته حاصل چندین جهش ژنتیکی است که مسئولیت ویژگی های جالب ظاهرای او را بر عهده داشت.

با این حال، در یک مطالعه  جددتر شواهدی جالب تر منتشر شد.در واقع یک مطالعه پاتولوژی جدیدتر روی این مومیایی نشان داد که این موجود درواقع یک جنین 15 هفته ای جهش یافته است. که احتمالا بر اثر شرایط زمین و تغییرات اقلیمی به مرور نیز تغییر شکل های گسترده تری را پشت سر گذاشته است. 

علاوه بر این، نویسندگان آخرین مقاله گفتند که تحقیقات قبلی نیز نگرانی های اخلاقی متعددی را مطرح کرده اند، به خصوص با توجه به این که مومیایی متعلق به دوره تاریخی مشخصی نیست و حتی دفرمه شدن آن نیز می تواند  نه فقط به علت مسائل ژنتیکی بلکه به علات مسائل محیطی باشد. 

جالب تر این که خروج این مومیایی از شیلی و ورود آن به دانشگاه استنفورد نیز با مجوزهای دقیق انام نشده و حتی بر سر این موضوع نیز تنش هایی وجود دارد.با این وجود پژوهش ها در خصوص این اسکلت ادامه دارد. 

نظرات بینندگان