arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

دیدار وزیر نفت با وزیر انرژی روسیه درباره همکاری انرژی

علی‌اکبر ولایتی، در امور بین‌الملل ماه گذشته پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، گفته بود: در حوزه نفت یکی از شرکت‌های مهم نفتی روسیه با وزارت نفت ایران قراردادی را به مبلغ ۴ میلیارد دلار منعقد کرده که به زودی عملیاتی می‌شود.همچنین روسیه آمادگی دارد در حوزه‌های نفتی و گازی ایران تا سقف ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. بیژن زنگنه، وزیر نفت روز دوشنبه در مسکو با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار و پیرامون همکاری انرژی میان دو کشور گفت و گو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

بیژن زنگنه، وزیر نفت روز دوشنبه در مسکو با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه دیدار و پیرامون همکاری انرژی میان دو کشور گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت انرژی روسیه اعلام کرد این دو وزیر درباره احتمال مشارکت شرکتهای نفتی روسیه در پروژه‌هایی در ایران گفت و گو کردند.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ماه گذشته پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرده بود: در حوزه نفت یکی از شرکت‌های مهم نفتی روسیه با وزارت نفت ایران قراردادی را به مبلغ ۴ میلیارد دلار منعقد کرده که به زودی عملیاتی می‌شود. همچنین دو شرکت نفتی مهم روسیه یعنی روس‌نفت و گازپروم نفت نیز صحبت‌هایی آغاز شده و قراردادهایی تا ۱۰ میلیارد دلار می‌توانند انجام دهند.

وی گفته بود آماری که پوتین در این دیدار بیان کرد حاکی از این بود که وی تاکید داشت روابط نفتی ایران و روسیه تا سقف ۵۰ میلیارد دلار ادامه پیدا کند؛ یعنی روسیه آمادگی دارد در حوزه‌های نفتی و گازی ایران تا سقف ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

نظرات بینندگان