arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

حباب قیمتی خودروهای وارداتی می‌ترکد/ مردم وارد بازی قیمت خودرو نشوند!

یک عضو اتاق بازرگانی با اشاره به ابهاماتی که در لیست واردکنندگان خودرو با ارز دولتی وجود دارد، گفت: به طور حتم دولت با تمام شرکت‌ها اعم از نمایندگی‌های رسمی و غیر رسمی که در ثبت سفارش خود به طور عامدانه تخلف داشته‌اند برخورد خواهد کرد.خودرو‌های وارداتی تا این حد ارزش افزایش قیمت ندارند بنابراین این افزایش، حبابی بیش نبوده که در آینده از بین خواهد رفت، اما قیمت خودروهای داخلی کم‌تر از ارزش واقعی‌شان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک عضو اتاق بازرگانی با تاکید بر این‌که قیمت خودرو‌های وارداتی حبابی است که به حتم خواهد ترکید، اظهار کرد: در شرایط فعلی بهتر است مردم برای خرید خودرو دست نگه دارند و به دنبال کسب منافع و سود حاصل از احتکار نباشند.

محمدرضا نجفی منش با اشاره به ابهاماتی که در لیست واردکنندگان خودرو با ارز دولتی وجود دارد، تصریح کرد: به طور حتم دولت با تمام شرکت‌ها اعم از نمایندگی‌های رسمی و غیر رسمی که در ثبت سفارش خود به طور عامدانه تخلف داشته‌اند برخورد خواهد کرد.

او به کاهش قیمت خودرو در نتیجه عرضه خودروهای احتکار شده به بازار اشاره کرد و گفت: خودرو‌های وارداتی تا این حد ارزش افزایش قیمت ندارند بنابراین این افزایش، حبابی بیش نبوده که در آینده از بین خواهد رفت، اما قیمت خودروهای داخلی کم‌تر از ارزش واقعی‌شان است.

وی ادامه داد: همانطور که قیمت خودرو‌های وارداتی طی ماه‌های اخیر به صورت چشمگیر افزایش یافته است، در آینده به همین شکل سقوط خواهد کرد.

نجفی منش با بیان این که خودرو را تنها برای کسب سود نخرید، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم مردم در بازار فعلی دست نگه داشته و وارد بازی قیمت خودرو نشوند.

نظرات بینندگان