arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

طرح افزایش تعداد نمایندگان به صحن مجلس می‌رود

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: طرح افزایش تعداد نمایندگان که با مخالفت دولت به دلیل اصل ۷۵ و بحث مالی این طرح روبرو شده بود در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. رییس کمیسیون مذاکره‌ای را با رییس مجلس داشتند و به این توافق رسیدند که این طرح به صحن مجلس بیاید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان در صحن علنی مجلس خبر داد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون شوراها، بیان کرد: طرح افزایش تعداد نمایندگان که با مخالفت دولت به دلیل اصل ۷۵ و بحث مالی این طرح روبرو شده بود در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت. رییس کمیسیون مذاکره‌ای را با رییس مجلس داشتند و به این توافق رسیدند که این طرح به صحن مجلس بیاید.

وی در ادامه گفت: این طرح در هفته آتی چاپ شده و نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خود را ارائه دهند و سپس در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد. آقای لاریجانی نیز گفتند که بحث مالی این طرح را نیز مجلس قبول می‌کند.

سلیمی افزود: موضوع بعدی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت قانون انتخابات مجلس بود که کارگروه مربوطه بررسی‌های لازم را انجام داده بود و قرار بر این شد تا این طرح چاپ شده و در اختیار نمایندگان کمیسیون شوراها قرار داده شود. این طرح در کمیسیون شوراها بررسی خواهد شد و ما منتظر لایحه جامع انتخابات از سوی دولت نخواهیم ماند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع بعدی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت سه گروه از ناظران در مجامع شوراها به صحن مجلس معرفی شدند که دو برابر ظرفیت است. در صحن مجلس این موضوع بررسی شده و نصف این افراد انتخاب می‌شوند. برای انتقال مرکز سیاسی کشور آقایان ابوترابی، سلیمی، امیرآبادی و شریفی به صحن معرفی شدند و دو نفر از آنان انتخاب خواهد شد. برای شورای ترافیک آقایان بیگی و محمودی معرفی شدند که یک نفر از آنان انتخاب خواهد شد. برای هیات مرکزی حل اختلاف نیز آقایان محمودی شاهنشین، عبداللهی، کامران و مقصودی به صحن مجلس معرفی شدند که دو نفر از بین آنها انتخاب خواهد شد.

نظرات بینندگان