arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
مفتح خبر داد

تصویب کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان خبر داد.براساس این طرح دولت می تواند با روش BOO سرمایه بخش خصوصی را به کار گیرد و آب دریای عمان را بعد از شیرین کردن به مرکز استان انتقال دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تصویب کلیات طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستانمحمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نشست امروز کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس اظهار داشت: با حضور وزیر ارتباطات در نشست امروز این کمیسیون، گزارشی از وضعیت بودجه وزارتخانه ارائه شد، در این گزارش موضوع خاصی مطرح نشد و تنها نحوه اختصاص اعتبارات در حوزه وزارتخانه مورد رسیدگی قرار گرفت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت موضوع با حضور جانباز معاون وزارت نیرو و کارشناسان مربوطه مطرح شد و نمایندگان با کلیات آن موافقت کردند.

وی بیان داشت: براساس این طرح دولت می تواند با روش BOO سرمایه بخش خصوصی را به کار گیرد و آب دریای عمان را بعد از شیرین کردن به مرکز استان انتقال دهد.

مفتح توضیح داد: طرح فقط انتقال آب به استان سیستان و بلوچستان است؛ اما در نظر داریم متممی در این طرح قرار داده تا آب به استان کرمان و خراسان جنوبی نیز انتقال داده شود.

منبع: خانه ملت

نظرات بینندگان