arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

یمن: عربستان یک هواپیمای صلیب سرخ را ربود

منابع یمنی می‌گویند، عربستان با تغییر دادن اجباری مسیر پرواز یک هواپیمای وابسته به صلیب سرخ که از صنعا عازم جیبوتی بود، این هواپیما را مجبور کرد در فرودگاه جازان در جنوب عربستان فرود بیاید. کادر پرواز نیز به درخواست ائتلاف برای دور شدن از منطقه عملیات پاسخ نداده و درنهایت ما مجبور شدیم این هواپیما را در فرودگاه ملک عبدالله در جازان به زمین بنشانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع یمنی می‌گویند، عربستان با تغییر دادن اجباری مسیر پرواز یک هواپیمای وابسته به صلیب سرخ که از صنعا عازم جیبوتی بود، این هواپیما را مجبور کرد در فرودگاه جازان در جنوب عربستان فرود بیاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این منابع اظهار داشتند: ائتلاف عربستانی–اماراتی هواپیمای صلیب سرخ را به نقض حریم‌هوایی و به خطر انداختن جان سرنشینان آن که شامل چهار تن از فعالان حوزه امدادرسانی بودند، متهم کرد.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی ضد یمن مدعی شد: این هواپیما پس از آنکه از فرودگاه صنعاء به سمت جیبوتی به پرواز درآمد مسیر هوایی خود را تغییر داد.

کادر پرواز نیز به درخواست ائتلاف برای دور شدن از منطقه عملیات پاسخ نداده و درنهایت ما مجبور شدیم این هواپیما را در فرودگاه ملک عبدالله در جازان به زمین بنشانیم.

ائتلاف ضد یمن در ادامه اقدامات کادر پروازی این هواپیما را برخلاف اصول شرکت‌های هواپیمایی دانستند.

ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ عملیات نظامی را علیه مردم یمن آغاز کرده است که این عملیات‌ها موجب اوضاع معیشتی و بهداشتی بسیار بد برای مردم این کشور شده و بیشتر مردم یمن را به کمک‌های انسانی نیازمند کرده است.

محمدعلی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با انتشار توئیتی، ربوده شدن هواپیمای صلیب سرخ و تغییر مسیر آن توسط ائتلاف عربی ضد یمن را محکوم کرده و این اقدام را نشانه‌ای از عدم تمایل طرف مقابل برای صلح دانست.

الحوثی توئیت کرد: ادامه ممنوعیت پرواز در یمن را محکوم می‌کنیم و عدم پاسخ مثبت به درخواست فرستاده سازمان ملل برای بازگشایی فرودگاه صنعاء و لغو ممنوعیت پرواز در آن را جنایت عامدانه دشمن در جنگ اقتصادی می‌دانیم که با هدف افزایش وخامت شرایط معیشتی مردم یمن علیه آنها به راه انداخته شده است.

نظرات بینندگان