arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷

مشاور ارشد حقوقی فیسبوک استعفا کرد / سرنوشت نامشخص پرونده دخالت فیسبوک در انتخابات آمریکا

وکیل اصلی فیسبوک  در پرونده تحقیقاتی روسیه به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد. موضوعی که می تواند مسیری ناهموار در خصوص عبور از بحران ها را پیش روی زاکربرگ قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل اصلی فیسبوک  در پرونده تحقیقاتی روسیه به زودی این شرکت را ترک خواهد کرد. موضوعی که می تواند مسیری ناهموار در خصوص عبور از بحران ها را پیش روی زاکربرگ قرار دهد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این کمپانی فناوری مدتی است که تحت فشار کمیته تخقیقاتی فدرال و مجلس سنا در خصوص شفاف سازی فضای انتخابات در فیسبوک قرار دارد.

اکنون و در چنین شرایطی کالین استرچ، وکیل اصلی فیس بوک در این پرونده حساس اعلام کرد که او تا پایان سال 2018 از شرکت خارج خواهد شد.

کالین استرچ، در یک پست فیس بوکی نوشت که تیم حقوقی شرکت نیاز به یک رهبر اصلی دارد که به شکل مستمر در دفتر مرکزی فیس بوک مستقر باش. او در پست خود صراحتا نوشت که این مقام کشش خود را برای وی از دست داده است.او در این خصوص می گوید:

" فیس بوک مسئولیتی بسیار گسترده را در بر می گیرد، مارک زاکربرگ در ماه های اخیر به شدت مورد بحث و انتقاد قرار گرفته است، من نتیجه گرفتم که این شرکت و تیم حقوقی آن نیازمند رهبری مداوم است."

زاکربرگ بارها به نمایندگان فیس بوک و کنگره در چندین مورد شهادت داده است، افزون بر این  به سوالات قانونگذاران درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 پاسخ داده است. 

از سوی دیگر وکیل فعلی این شرکت برای اولین بار در سال 2010 وارد این شرکت شد و قبل از ارتقاء به وکیل اصلی، در سال 2013 عضو ارشد تیم حقوقی زاکربرگ بود. اما استرج تنها مدیر اجرایی فیس بوک نیست که پس از آشفتگی های اخیر فیسبوک، این شرکت را ترک کرده است. در ماه ژوئن، رئیس بخش سیاستگذاری و ارتباطات فیسبوک یعنی، الیوت شرج این شرکت را ترک کرد آن هم درست پس از   10 سال همراهی با فیسبوک.

البته پاسخ زاکربرگ به تصمیم استرج بسیار ساده و خونسرد بود. وی نوشت: "از مشاوره های حقوقی شما متشکرم  و برای تعهد شما به فیس بوک در طول این سالها سپاسگذاری می کنم.  طی هشت سال گذشته ، شما و تیم شما در حفاظت از افرادی که از خدمات ما استفاده می کنند،  تلاش بسیاری  کرده اند. "

نظرات بینندگان