arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

کردهای سوریه برای مذاکره با دولت به دمشق رفتند

که هیاتی از شورای دمکراتیک شاخه سیاسی نیروهای دمکراتیک سوریه به ریاست الهام احمد برای مذاکره با حکومت این کشور از روز پنجشنبه در دمشق به سر می برد. احمد درگفت و با روسیا الیوم گفت: این هیات برای گفت و گو با مسئولان سوریه در امور سیاسی و نظامی در دمشق حضور دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیاتی از شاخه سیاسی نیروهای دمکراتیک سوریه برای گفت و گو با دولت این کشور وارد دمشق شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوری روز جمعه اعلام کردند که هیاتی از شورای دمکراتیک شاخه سیاسی نیروهای دمکراتیک سوریه به ریاست الهام احمد برای مذاکره با حکومت این کشور از روز پنجشنبه در دمشق به سر می برد.
احمد درگفت و با روسیا الیوم گفت: این هیات برای گفت و گو با مسئولان سوریه در امور سیاسی و نظامی در دمشق حضور دارد.
ابراهیم القفطان رئیس حزب سوریه آینده و سه مسئول دیگر نیز در این هیات هستند.
مسئول مشترک شورای دمکراتیک سوریه ماه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد : آمادگی داریم در گفت و گوها برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه مشارکت کنیم.
الهام احمد افزود: ما برای ساخت سوریه ای دمکراتیک برای همه سوری ها و نه برای نژادی خاص تلاش می کنیم.
شاخه سیاسی 'نیروهای دمکراتیک سوریه'حدود 50 روز قبل نیز با صدور بیانیه ای، آمادگی این تشکیلات را برای انجام مذاکره 'بی قید وشرط' با دولت این کشور اعلام کرد.
'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه تقریبا دو ماه پیش در مصاحبه تلویزیونی با شبکه 'روسیا الیوم' تاکید کرد که با توجه به بازپس گیری مساحت های وسیعی از کشور توسط ارتش، نیروهای دمکراتیک سوریه تنها مشکل باقیمانده در کشور محسوب می شود.
اسد از وجود دو گزینه برای تعامل با این مشکل سخن به میان آورده و گفت: گزینه نخست اینکه ما هم اکنون درها را برای مذاکره گشودیم، اما اگر این امر تحقق نیابد برای آزادسازی مناطق یاد شده متوسل به زور خواهیم شد و در این میان حضور و یا عدم حضور آمریکایی ها در مناطق یاد شده برای ما تفاوتی نخواهد داشت.
شایان ذکر است عناصر موسوم به نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا و همپیمانانش با انجام عملیات نظامی توسعه طلبانه در شمال و شمال شرق سوریه قلمرو مناطق تحت اشغال خود را در دو استان الرقه و دیرالزور گسترش داده اند که موضع اخیر آمریکا در قبال کردها در حال تغییر است.
خیانت های پیاپی آمریکا و توافق با ترکیه برای اشغال مناطق تحت تسلط کردهای سوریه، آنها را وادار کرده است برای جلوگیری از اشغال باقیمانده قلمرو خود این مناطق را به دولت تسلیم کنند.

نظرات بینندگان