arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

تحریک انصاف برنده انتخابات پاکستان شد / حزب مسلم لیگ نواز پیروزی رقیب را پذیرفت

کمیسیون انتخابات پاکستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حزب عمران خان با کسب ۱۱۵ کرسی از مجموع ۲۷۰ کرسی مجلس ملی، برنده اصلی این انتخابات است. 'حمزه شهباز' از اعضای ارشد حزب مسلم لیگ شاخه نواز گفت که حزبش در احترام به دموکراسی، پیروزی ' عمران خان'رهبر حزب تحریک انصاف در انتخابات سراسری این کشور را می‌پذیرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تحریک انصاف برنده انتخابات پاکستان شد |حزب مسلم لیگ نواز پیروزی رقیب را پذیرفت 'شهباز شریف' روز جمعه در یک نشست خبری در خصوص نتایج انتخابات سراسری این کشور اعلام کرد:زمانی که پاکستان با چالش های جدی مواجه است، باید با هماهنگی یکدیگر کار کنیم.
کمیسیون انتخابات پاکستان امروز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد که حزب عمران خان با کسب 115 کرسی از مجموع 270 کرسی مجلس ملی، برنده اصلی انتخابات است.
عضو ارشد حزب مسلم لیگ نواز پاکستان در ادامه سخنانش گفت:با وجود تردیدها درباره نتایج انتخابات اخیر، پارلمان جدید را بایکوت نکرده و نتایج انتخابات را می پذیرد.
وی ادامه داد:حزب مسلم لیگ شاخه نواز ( PML-N ) احتمالا با دیگر احزاب نظیر حزب مردم پاکستان (PPP) و حزب مسلم لیگ قائد (PML-Q) برای ائتلاف احتمالی مذاکره می کند.
شهباز از دولت آتی این کشور خواست که با به رسمیت شناختن اعتماد شهروندان در ایالت پنجاب، اجازه دهد تا دولت محلی این ایالت را تشکیل دهد.
به گزارش ایرنا ، شهباز شریف برادر نخست وزیر پیشین پاکستان و رهبر حزب مسلم لیگ نواز نیز امروز جمعه به عنوان رهبر نمایندگان جناح مخالف حزب اکثریت در مجلس ملی انتخاب شد.
بر اساس اعلام نتیجه روز جمعه حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) به رهبری عمران خان 115 کرسی نمایندگی مجلس ملی این کشور را از آن خود کرده است.
بر اساس اطلاعیه کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان، تکلیف 160 کرسی از مجموع 272 کرسی مجلس ملی پاکستان مشخص شده است، البته انتخابات دو کرسی باقی مانده این مجلس که کاندیداهای آن به دلیل اقدامات تروریستی، ترور شدند نیز متعاقبا برگزار می شود.
مجلس ملی پاکستان به احتمال زیاد هفته نخست ماه آینده میلادی (آگوست) تشکیل می شود.
انتخابات پارلمانی پاکستان سرنوشت دولت آینده یعنی نخست وزیر و سرنوشت دولت های ایالتی چهار ایالت مهم پاکستان شامل پنجاب به مرکزیت لاهور، سند به مرکزیت کراچی، ایالت بلوچستان به مر کزیت کویته و ایالت خیبرپختونخواه به مرکزیت پیشاور را مشخص می کند.
حزبی که در انتخابات پارلمانی پاکستان اکثریت کرسی ها را کسب کند می تواند به تنهایی تشکیل کابینه دهد در غیر این صورت باید ائتلاف کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان