arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

توفان با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت زابل را در‌نوردید / غلظت ذرات معلق به ۱۳ برابر حد مجاز رسید

رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سرعت باد در زابل ۸۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که این میزان در بیشترین ساعت به ۱۰۴ کیلومتربر ساعت رسید. علی ملاشاهی ادامه داد: در پی وقوع طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود ۱۳ برابر حد مجاز که فراتر حد بحران است رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سرعت باد در زابل ۸۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که این میزان در بیشترین ساعت به ۱۰۴ کیلومتربر ساعت رسید.

علی ملاشاهی در گفتگو با تسنیم، اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد آسمان استان در ساعات پیش رو عمدتاً غبار آلود خواهد بود و تا روز چهارشنبه این وضعیت ادامه دارد.

رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی وقوع طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود ۱۳ برابر حد مجاز که فراتر حد بحران است رسیده است.

وی عنوان کرد: با توجه به الگوی نقشه‌ها، وزش باد‌های شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در شهر‌های شمالی استان تا روز چهارشنبه تداوم دارد، اما از فردا از شدت آن کاسته خواهد شد.

ملاشاهی گفت: طی این مدت در زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نوار غربی استان علاوه بر افزایش غلظت غبار، باد و گرد و خاک را با شدت کمتر خواهیم داشت همچنیندر ساعات بعد از ظهر شرایط برای رشد ابر در جنوب استان فراهم است و احتمال بارش‌های ناچیز در این مناطق فراهم است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

نظرات بینندگان