arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

فیسبوک نژادپرستان آلمانی را نقره داغ کرد / حذف بیش از 350 پست فیسبوکی نفرت پراکن / تلاش برای ایجاد فضای سالم ارتباطی

فیس بوک  اعلام کرده که  صدها پست کاربران آلمانی خود را که حاوی سخنان نفرت پراکن می شد را حذف کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک  اعلام کرده که  صدها پست کاربران آلمانی خود را که حاوی سخنان نفرت پراکن می شد را حذف کرده است.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، شبکه های اجتماعی به شکلی قابل توجه بر  استانداردهای جامعه خود نیز موثر هستند.

فیس بوک 362 پست خود را در طول شش ماه گذشته را حذف  یا مسدود کرده است تا قوانین جدید آلمان علیه گفتار های نفرت پراکن  را رعایت کند.

فضای مجازی آلمان سال 2018 را با یک قانون سختگیرانه علیه سخنان نفرت انگیز اینترنتی آغاز کرد. این قانون اجازه می دهد ، شرکت های ناقض قوانین، مشمول جریمه های سنگینی شوند. برای مثال شرکت های فناوری مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب را تا 58 میلیون دلار (44 میلیون پوند) جریمه کرده است.

جریمه هایی که  اگر ظرف 24 ساعت از دریافت شکایت حذف نشوند مشمول قوانینی سختگیرانه تر می شود.

بر همین اساس نیز فیسبوک برای فرار کردن از جریمه های سنگین، تصمیم گرفته به شکلی سختگیرانه قانون مذکور را اجرایی کند. درواقع این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که 1،704 محتوا را از ژانویه تا ژوئن یافته که مشکل داشتند و تقریبا 21 درصد آنها  را حذف کرده است. 

ریچارد آلن، معاون رئیس بخش راه حل های سیاست جهانی در شبکه اجتماعی فیسبوک، گفت: "سخن گفتن از نفرت در فیس بوک مجاز نیست، این در استانداردهای جامعه ما منعکس شده است و زمانی که ما از آن آگاه میشویم، محتوای مشکل دار را به سرعت  حذف میکنیم."

آلن در یک پست اینستاگرامی نوشت: "در سراسر جهان، در سه ماهه اول سال 2018 حدود 2.5 میلیون قطعه محتوا را حذف کردیم که خط مشی های ما را نقض کرده است.ما متقاعد شده ایم که اکثر محتواهایی که در آلمان یافته شده اند نفرت پراکن بوده اند."

فیسبوک در تلاش است با سیاست های جدید خود روی سخنان مخالفانش در خصوص ضعف در حفظ حریم خصوصی کابران خط بطلان بکشد.

 

نظرات بینندگان