arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

بهروز نعمتی: مدیران بازنشسته در صورتی که کنار نروند به دادگاه معرفی می‌شوند/ زمانش رسیده که عرصه را به جوان‌ترها بدهند

بهروز نعمتی نماینده تهران در مورد قانون مصوب مجلس درباره برکناری مدیران بازنشسته فعال در ارگان‌های دولتی بدون هیچ قید و شرطی، گفت: یکی از نگرانی‌های جامعه و جوانان فعالیت در هرم مدیریتی بود که سال‌هاست می‌خواهند در این عرصه خدمت کنند. نمایندگان مجلس هم تلاش کردند تا فضا برای این کار فراهم شود و خوشحالیم که این قانون تصویب شده رضایت نسبی افراد جامعه و جوانان را در پی داشته است. امیدواریم که شورای محترم نگهبان این قانون را تصویب کرده و به مجلس ابلاغ کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت اجرای قانون تصویب شده در مجلس، هر مدیر بازنشسته‌ای که بخواهد مقاومت کند و به کارش ادامه دهد به دادگاه معرفی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بهروز نعمتی در گفت‌وگو با رادیو تهران در مورد قانون مصوب مجلس شورای اسلامی درباره برکناری مدیران بازنشسته فعال در ارگان‌های دولتی بدون هیچ قید و شرطی، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های جامعه و جوانان فعالیت در هرم مدیریتی بود که سال‌هاست می‌خواهند در این عرصه خدمت کنند. نمایندگان مجلس هم تلاش کردند تا فضا برای این کار فراهم شود و خوشحالیم که این قانون تصویب شده رضایت نسبی افراد جامعه و جوانان را در پی داشته است. امیدواریم که شورای محترم نگهبان این قانون را تصویب کرده و به مجلس ابلاغ کند.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا قانون بازنشستگی شامل باشگاه‌های پرطرفدار دولتی هم می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: غیر از مجموعه وزرا، مابقی دوستان در ارگان‌های مختلف دولتی اگر شامل این قانون می‌شوند باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند. ما از همه این مدیران تشکر می‌کنیم که 30 سال خدمت کردند و امثال ما در کنارشان کار یاد گرفتیم. به هر حال زمانش رسیده که عرصه را به جوان‌ترها بدهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نه تنها باشگاه‌های پرطرفدار بلکه همه فدراسیون‌ها، افراد شاغل در وزارت ورزش و جوانان و همه افرادی که در ارگان‌های دولتی فعالیت می‌کنند، شامل این قانون می‌شوند. این قانون اگر اجرا شود بندی هم شامل آن نخواهد شد. اگرچه برخی افراد مقاومت‌هایی کرده‌اند که باید بدانند چنانچه بعد از اجرای قانون مدیر بازنشسته‌ای بخواهد بدون توجه به قانون به کارش ادامه دهد، آن وقت به دادگاه معرفی خواهد شد.

نعمتی در واکنش به این سؤال که «آیا شورای نگهبان این قانون را تصویب خواهد کرد یا نه؟»، خاطرنشان کرد: هفته گذشته با دو عضو عزیز شورای نگهبان ملاقات داشتم که هر دو موافق اجرای این قانون بودند، اما این یک تصمیم جمعی است و قطعاً باید در شورای نگهبان به تصویب برسد.

وی راجع به اینکه نیروهای جوان زیادی در سال‌های گذشته به خاطر حضور مدیران سن بالا در رأس کار نتوانسته‌اند مشغول به کار شوند، گفت: جای امیدواری است که این قانون اجرا شود و جوانان بتوانند در بخش مدیریت فعالیت کنند. افراد زیادی به ما مراجعه کرده و می‌گویند ما در سنین 40 سالگی وقتی خواستیم مسئولیت بگیریم، گفتند شما جوان هستید و بعد از اینکه چند سال پشت خط ماندیم هم گفتند برای مدیریت کردن دیگر پیر شده‌اید! در هر صورت در صورت تصویب این قانون فضا برای جوانان زیادی فراهم خواهد شد تا بتوانند به دولت و مردم خدمت کنند. ضمن تشکر از همه عزیزانی که سال‌های سال خدمت کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به این موضوع که «آیا برای جایگزینی مدیران بازنشسته شده افراد جدیدی مدنظر است یا خیر؟»، تصریح کرد: نگرانی از این بابت وجود ندارد. فضایی که در کشور وجود دارد خیلی از معاونین زیر نظر مدیران باتجربه خود قطعاً تجارب زیادی کسب کرده‌اند و می‌توانند مسئولیت‌هایی را که به آنها محول می‌شود، به بهترین نحو اجرا کنند. مطمئن باشید با تصویب این قانون شاهد رشد و توسعه در کشور خواهیم بود.

نعمتی در مورد اینکه نهایتاً چه زمانی مشخص می‌شود که قانون مدنظر تصویب و اجرا خواهد شد، اضافه کرد: مجلس هفته گذشته قانون مصوب شده را به شورای نگهبان فرستاد. شورای محترم نگهبان طی 10 روز به ما اعلام خواهد کرد که قانون ایراد دارد یا نه و نتیجه نهایی را به مجلس اعلام می‌کند.

وی در ارتباط با اینکه پیش از این از بحران در استقلال ابراز نگرانی کرده بود و الان به نظر می‌آید وضعیت استقلال اصلاً مناسب نیست، گفت: واقعیت این است که در فضای مجازی افراد زیادی به من پیام می‌دهند که چه مشکلاتی در این باشگاه‌ها وجود دارد. به عقیده من دو باشگاه پرسپولیس و استقلال متعلق به مردم هستند و باید به خود آنها هم واگذار شوند. هر روز شاهد یک بحران در این باشگاه‌ها هستیم که در صورت خصوصی شدن دیگر شاهد این مسائل نخواهیم بود. من تشکر می‌کنم از کی‌روش که نتایج خوبی با تیم ملی گرفت، اما بعد از جام جهانی شاهد جدایی برخی از بازیکنان از تیم ملی بودیم که شکل خوبی نداشت و اینکه کی‌روش آن صحبت‌ها را در روسیه علیه برانکو انجام داد. به نظر من همه این مشکلات از اینجا نشأت می‌گیرد که اکثر باشگاه‌های ما و هچنین تیم ملی زیر نظر دولت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه فقط باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال بلکه باشگاه‌های ذوب‌آهن، سپاهان و ... هم باید خصوصی شوند. در خیلی از جاهای دنیا باشگاه‌ها خصوص هستند و از راه بیزینس درآمدزایی می‌کنند. با این حال در کشورمان می‌بینیم بازیکنی که مثل بیرانوند پیشنهاد خیلی خوب مالی دارد، اما تصمیم گرفته می‌شود چون قرارداد دارد در باشگاه بماند، در حالی که باشگاه‌های خارجی از این راه درآمدزایی می‌کنند.

نظرات بینندگان