arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

برکناری ۵ مسئول انتخابات در عراق به دلیل ارتکاب تخلف و فساد

لیث جبر حمزة سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت که حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور امروز شنبه ۵ تن از مسئولان انتخابات را به دلیل فساد در جریان انتخابات پارلمانی اخیر برکنار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برکناری ۵ مسئول انتخابات در عراق به دلیل ارتکاب تخلف و فسادنخست‌وزیر عراق با برکناری ۵ مسئول انتخابات به دلیل ارتکاب تخلف و فساد موافقت کرد.

به گزارش  تسنیم به نقل از اسپوتنیک، لیث جبر حمزة سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت که حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور امروز شنبه ۵ تن از مسئولان انتخابات را به دلیل فساد در جریان انتخابات پارلمانی اخیر برکنار کرد.

وی افزود: عبادی کمیته ویژه‌ای برای تحقیق در زمینه تقلب در انتخابات در مناطق مختلف تشکیل داد و امروز شنبه این کمیته توصیه کرد که مسئولان انتخابات در کرکوک، الأنبار و صلاح‌الدین و مسئولان دو دفتر رأی‌گیری برای عراقی‌های مقیم خارج در ترکیه و اردن برکنار شوند.

سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق گفت که نخست‌وزیر با برکناری این مسئولان به دلیل ارتکاب تخلف، تقلب و فساد مالی موافقت کرده است.

برکناری این مسئولان انتخابات در حالی است که بازشماری دستی آرای نتایج انتخابات پارلمانی اخیر در حال انجام است و احتمال می‌رود این تصمیم تایید نتایج نهایی را به تعویق بیندازد.

این تصمیم یک روز بعد از درخواست آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر عراق از دولت برای مبارزه با فساد اتخاذ شد.

العبادی: ساخت کشور نیاز به وحدت و ایستادگی در برابر فاسدان دارد

حیدر العبادی امروز در دیدار با شیوخ استان دیوانیه گفت که ۹۹ درصد از تظاهرات کنندگانی که در اعتراضات علیه بیکاری در جنوب عراق شرکت کردند، مسالمت‌جو هستند، اما برخی به دنبال بر هم زدن معادلات هستند و نمی‌خواهند که دولتی قوی داشته باشیم.

وی افزود: خواسته‌های معترضان حقوقی مشروع است و ما به آن گوش فرا می‌دهیم و اقدامات لازم برای اجرای آن را برخواهیم داشت.

العبادی اظهار داشت: نیرو‌های امنیتی برای محافظت از شهروندان هستند و ما اجازه درگیری بین آن‌ها و شهروندان را نخواهیم داد.

نظرات بینندگان