arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷

عکس/ صدور حکم اعدام علیه ۷۵ عضو اخوان المسلمین مصر

75 نفر از جمله رهبران اخوان المسلمین از سوی دادگاهی در قاهره به اعدام محکوم شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاهی در قاهره علیه 75 نفر از جمله رهبران اخوان المسلمین حکم اعدام صادر کرد که بیشترین حکم اعدام صادر شده در چارچوب یک پرونده در مصر به حساب می آید.

به گزارش «انتخاب»؛ قضات دادگاه این احکام را در ارتباط با یک تظاهرات خشونت آمیز در سال 2013 صادر کردند و همان طوری که در قانون پیش بینی شده نظر مشورتی مفتی اعظم مصر را درباره این احکام خواستار شدند.

بعد از آنکه مفتی مصر نظر خود را اعلام کند افرادی که علیه آنها حکم صادر شده است می توانند تجدید در این احکام را خواستار شوند.

بعد از برکنار شدن محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور مصر که به صورت دموکراتیک انتخاب شد در سوم ژوئیه 2013، این کشور به مدت چند ماه شاهد خشونت بود و نیروهای امنیتی تجمع طرفداران او را با خونریزی سرکوب می کردند.

ماموران پلیس و نظامیان ارتش 14 اوت 2013 بیش از 750 تظاهرکننده طرفدار مرسی را هنگام تخلیه میدان رابعه العدویه و تجمعی دیگر در مرکز پایتخت کشتند.رهبران اخوان المسلمین از جمله محمد بلتاجی، عصام الریان و صفوت حجازی از جمله افرادی هستند که روز شنبه علیه آنها حکم اعدام صادر شد. 31 نفر از این افراد به صورت غیابی محاکمه شدند.

در چارچوب این پرونده 713 نفر محاکمه شدند و مفتی مصر هشتم سپتامبر آینده نظر خود را درباره این احکام اعلام می کند.

75 نفری که پرونده آنها در دستان مفتی مصر است به دلیل اخلال در نظم و امنیت عمومی مجرم شناخته شدند. به خطر انداختن جان افراد، مقاومت در برابر نیروهای پلیس و همچنین قتل عمد و خرابکاری از جمله جرائم آنها است.

عکس/ ۷۵

عکس/ ۷۵

عکس/ ۷۵

عکس/ ۷۵

عکس/ ۷۵

عکس/ ۷۵

عکس/ ۷۵

عکس/ ۷۵

نظرات بینندگان