arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

صعود تاریخی شاخص بورس به ارتفاع ۱۱۶ هزار واحد

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه تا به این لحظه تعداد ۹۲۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان در ۵۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت رشد ۲۸۹۸ واحدی در ارتفاع ۱۱۶ هزار و ۷۵۰ واحد قرار گرفته است. بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری تا به این لحظه نیز به نام نماد‌های معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شده است؛ و شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم تا کنون روند مثبتی داشته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاخص بورس در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد بیش از ۲۸۰۰ واحدی به ارتفاع تاریخی ۱۱۶ هزار واحد صعود کرد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه تا به این لحظه تعداد ۹۲۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۲۶۵ میلیارد تومان در ۵۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با ثبت رشد ۲۸۹۸ واحدی در ارتفاع ۱۱۶ هزار و ۷۵۰ واحد قرار گرفته است.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری تا به این لحظه نیز به نام نماد‌های معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شده است؛ و شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم تا کنون روند مثبتی داشته‌اند، به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۸۶۱ واحد، کل (هموزن) ۴۹ واحد، قیمت (هموزن) ۳۵ واحد، آزاد شناور ۳۰۱۲ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۲۶۰ و ۵۴۰۵ واحد رشد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم تا به این لحظه با معامله ۲۶۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۸۱۴ میلیارد تومان در ۲۹ هزار نوبت، آیفکس ۳۷ واحد رشد کرده و در ارتفاع تاریخی ۱۳۳۱ واحد قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان