arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

شناسایی اسکی‌باز مفقود فرانسوی بعد از ۶۴ سال

بقایای یک جسد، وسایل اسکی و عینکی در سال ۲۰۰۵ در ارتفاعات بالا در منطقه آگوستای ایتالیا پیدا شده بود. این نقطه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری در کوه‌های آلپ نزدیک مرز سوئیس بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به گفته پلیس ایتالیا هویت یک اسکی باز فرانسوی که بیش از ۶۰ سال قبل در ایتالیا ناپدید شده بود بعد از انتشار سرگذشتش در رسانه های اجتماعی شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا،‌ بقایای یک جسد، وسایل اسکی و عینکی در سال ۲۰۰۵ در ارتفاعات بالا در منطقه آگوستای ایتالیا پیدا شده بود. این نقطه در ارتفاع ۳۰۰۰ متری در کوه‌های آلپ نزدیک مرز سوئیس بود.

اما محققان نتوانستند قربانی را شناسایی کنند تا اینکه ماه پیش یافته های خود را در فیسبوک به اشتراک گذاشتند؛ اطلاعاتی که رسانه های فرانسوی هم منتشر کردند.

شخصی به نام "اما ناسم" در فرانسه گزارش مربوط به کشف این جسد را در رادیوی محلی شنید و نسبت به آن کنجکاو شد چون عمویش، آنری لو ماسنی در سال ۱۹۵۴ موقع اسکی در مترهورن در نزدیکی مرز سوئیس در یک طوفان ناپدید شده بود.

راجر، برادر جوانتر لو ماسنی که اکنون ۹۴ سال دارد سپس با پلیس ایتالیا تماس گرفت.

او در ایمیلی نوشت: من برادر آنری لو ماسنی هستم... که احتمالا همان اسکی بازی است که ۶۴ سال قبل ناپدید شد. او مجرد و کاملا مستقل بود. او در وزارت دارایی در پاریس کار می کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی،‌ پلیس گفت که عکسی که خانواده از عینک مفقود شده ارسال کرد با آنچه در کنار جسد پیدا شده بود همخوانی داشت. در نهایت آزمایش دی ان ای هویت او را ثابت کرد.

نظرات بینندگان