arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

نخست وزیر هند و عمران خان درباره صلح منطقه‌ای گفت‌وگو کردند

نخست وزیر هندوستان و رهبر حزب پیروز در انتخابات پاکستان به بررسی صلح منطقه‌ای پس از انتخابات پارلمانی پاکستان پرداختند. این نخستین تماس تلفنی میان نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان و عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان از زمان پیروزی این حزب در انتخابات 25 ژوئیه سال جاری میلادی است که با ادعای تقلب و بی نظمی‌هایی روبه‌رو بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر هندوستان و رهبر حزب پیروز در انتخابات پاکستان به بررسی صلح منطقه‌ای پس از انتخابات پارلمانی پاکستان پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین تماس تلفنی میان نارندرا مودی، نخست وزیر هندوستان و عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان از زمان پیروزی این حزب در انتخابات 25 ژوئیه سال جاری میلادی است که با ادعای تقلب و بی نظمی‌هایی روبه‌رو بوده است.

روابط بین دو کشور در سالهای گذشته خوب نبوده و به دلیل توقف مذاکرات و رویارویی نظامی در خط کنترل، مناقشاتی به وجود آمده است.

عمران خان که به احتمال زیاد نخست وزیر بعدی پاکستان است، حالا به دنبال شراکت با کاندیدهای مستقل و احزاب اقلیت است تا دولت ائتلافی تشکیل دهد.

مودی در جریان تماس تلفنی با رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان بر دیدگاه صلح و توسعه در پاکستان تاکید کرد.

خان نیز در جریان سخنرانی پیروزی خود گفت که به دنبال حل مناقشه بلندمدت منطقه‌ای بر سر کشمیر است و اعلام کرد که اگر هندوستان قدم پیش بگذارد و گام نخست را بردارد، می‌توان این مناقشه را حل کرد.

تیم رسانه‌ای عمران خان نیز اعلام کرده که وی به مودی گفته که برای دو کشور این امر مهم است که میلیون‌ها تن از مردم در دو کشور را از فقر خلاص کنند.

پاکستان در سال‌های اخیر دولت هندوستان را به خاطر تاکتیک‌های خشن در قبال کشمیری‌ها به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

نظرات بینندگان