arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

افتتاح مرکز ترک اعتیاد با کمک تکنولوژی واقعیت مجازی در چین/ از سنجش ضربان قلب تا بررسی  عملکرد مغز

یک مرکز توانبخشی و ترک اعتیاد در چین تصمیم دارد از تکنولوژی های مبتنی بر واقعیت مجازی برای ترک دادن معتادان استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مرکز توانبخشی و ترک اعتیاد در چین تصمیم دارد از تکنولوژی های مبتنی بر واقعیت مجازی برای ترک دادن معتادان استفاده کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این مرکز توانبخشی قصد دارد معتادان را با روش هایی مدرن و امروزی ترک دهد.

این سیستم هوشمند می تواند حرکات چشم، گرما و ضربان قلب را نظارت کند.پژوهشگران فعال در این طرح معتقدند بسیاری از معتادان مواد مخدر در هنگام مراجعه به مراکز درمانی دروغ می گویند و در نتیجه با این سیستم های هوشمند می توان مانع از تقلب آنان شد.

 

چینی ها که به سختگیری مشهور هستند این بار تصمیم گرفته اند طرح های جنجالی خود را در مراکز توانبخشی چین با راهکارهای پیشرفته ای برای ترک اعتیاد به کار ببندند.

در حال حاضر یک برنامه آزمایشی در شانگهای با استفاده از سیستم های مبتنی بر واقعیت مجازی تشخیص می دهند آیا فرد واقعا ترک کرده یا تظاهر می کند که مواد مخدر را کنار گذاشته است. به عنوان مثال، یک معتاد در طول یک صحنه واقعیت مجازی در شرایطی قرار می گیرد  که افرادی قصد دارند به وی مواد مخدر بفروشند.رفتاری این معتاد در برابر مواد فروشان در صحنه مذکور نشان دهنده تمایل یا عدم تمایلش به مواد مخدر خواهد بود.  

هدست هوشمند این سیتم به سرعت حرکات چشم را دنبال می کند، در حالی که لوازم جانبی دیگر نیز همزمان  دمای بدن و ضربان قلب فرد را کنترل می کنند تا وضعیت تمایل به مواد مخدر را بررسی کنند.

 بر اساس قوانین چین، افراد مشکوک به استفاده از مواد مخدر، ناچار به گذراندن 2 سال دوره توانبخشی هستند. پس ازاین دوره، آنها می توانند برای رفتار خوبشان بدون توانبخشی آزاد شوند. سیستم هوشمند واقعیت مجازی از این پس کمک خواهد کرد تا معتادان واقعی و غیرواقعی شناسایی شوند.

با توجه به اطلاعات منتشر شده در رسانه های محلی، سیستم هوش مصنوعی مذکور در حال حاضر در چندین مرکز توانبخشی در شانگهای  مورد استفاده قرارمی گیرد واحتمالا در صورت موفقیت به دیگر شهرها  و مراکز فرستاده می شود.

نظرات بینندگان