arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

در دیدار ظریف با رییس‌جمهور سریلانکا چه گذشت؟

وزیر خارجه ایران که به سریلانکا سفر کرده است، پس از ورود به کلمبو پایتخت سریلانکا با مایتریپالا سیریسنا رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.در این دیدار رئیس‌جمهور سریلانکا با اشاره به روابط دوستانه و قدیمی ایران و سریلانکا و یادآوری دیدار مفید و سازنده سال گذشته خود از ایران و گفت‌وگو با مقامات کشورمان، به زمینه‌های همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش انرژی اشاره و بر اراده کشور خود برای تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه و همراهی و همکاری در مجامع بین‌المللی تاکید کرد و افزود: هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به سریلانکا سفر کرده است، پس از ورود به کلمبو پایتخت سریلانکا با مایتریپالا سیریسنا رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار رئیس‌جمهور سریلانکا با اشاره به روابط دوستانه و قدیمی ایران و سریلانکا و یادآوری دیدار مفید و سازنده سال گذشته خود از ایران و گفت‌وگو با مقامات کشورمان، به زمینه‌های همکاری‌های دو کشور به ویژه در بخش انرژی اشاره و بر اراده کشور خود برای تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دوجانبه و همراهی و همکاری در مجامع بین‌المللی تاکید کرد و افزود: هیچ مانعی بر سر راه توسعه و تعمیق روابط دو کشور وجود ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور کشورمان اراده ایران در گسترش روابط دوستانه و نزدیک دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

ظریف با متنوع و وسیع خواندن زمینه‌های همکاری‌های دو کشور بر تداوم تعاملات دو کشور در حوزه انرژی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی و... تاکید کرد.

در ادامه این دیدار دو مقام در خصوص مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

نظرات بینندگان