arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

سازمان ویژه مبارزه با هکرهای دولتی در ایالات متحده تاسیس می شود / تلاش برای حفاظت از سازمان های مهم / حمایت سایبری از شرکت های خصوصی

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده قصد دارد یک سازمان ویژه برای مبارزه با هکرهایی تاسیس کند که به قصد تهدید امنیت صنایع و وزارتخانه های مهم این کشور حملات سایبری ترتیب می دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده قصد دارد یک سازمان ویژه برای مبارزه با هکرهایی تاسیس کند که به قصد تهدید امنیت صنایع و وزارتخانه های مهم این کشور حملات سایبری ترتیب می دهند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این مرکز برای محافظت از بانک ها، شرکت های انرژی و سایر صنایع مانند بیمارستان ها از حمله بعدی سایبری بزرگ طراحی شده است.

درواقع وزارت امنیت ملی اعلام کرد مرکز جدیدی را برای کمک به محافظت از شرکت ها از حملات سایبری تاسیس می کند.

هدف اصلی این سازمان تازه تاسیس این است که حفاظت از زیرساخت های بحرانی را هدف قرار دهد. زیرساخت هایی که هکرهای دولتی اغلب هدف قرار می دهند.

در ماه مارس سازمان تمنیت ملی ایالات متحده هشدار داد که هکرها روسی برای حملات آینده خود شبکه های برق در ایالات متحده را هدف قرار داده اند. حملات سایبری علیه زیرساخت ها نه تنها بر قربانیان  اصلی یعنی دولت ها تأثیر می گذارد، بلکه همه کسانی که از این سازمان ها استفاده می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد. 

در ماه فوریه، مقامات آمریکایی اعلام کردند که هکرهای احتمالا سورس تبار به کامپیوترهای اوکراینی حمله کردند و تاثیر مخرب زیادی را بر سازمان های مهم و کارخانه ها گذاشته اند. مسئله ای که باعث ایجاد آسیبی بالغ بر میلیاردها دلار در سراسر ایالات متحده و اروپا شده است. یک ماه پیش از این حمله NotPetya ransomware، حملات WannaCry ransomware به هزاران کامپیوتر در سراسر جهان ضربه زد و عملیات دیجیتال را در بیمارستان ها، فرودگاه ها و دانشگاه ها متوقف کرد.

حمله های هکری می تواند منجر به اتفاقات خطرناکی شود و حتی ارزش ارزهای یک کشور را نازل کند. بر همین اساس نیز سازمان امنیت ملی ایالات متحده قصد دارد برای مبارزه با مشکلات ناشی از حملات سایبری، به این اداره تازه تاسیس کمک کند. ایده این است که اگر یک بانک تحت تاثیر یک حمله سایبری قرار گیرد، سازمان امنیت اطلاعات ایالات متحده باید به سرعت قادر به دفع حمله و یشگیری از نفوذ آن باشد.

این سیستم وقتی اهمیت دارد که بدانیم هکرها حتی می توانند سیستم مرکز فوریت های پلیسی یا اورژانس را نیز هک کنند. 

نظرات بینندگان