arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

عکس/ داعش ادعای مقامات تاجیکستان علیه ایران را رد کرد

وزارت کشور تاجیکستان مدعی شده بود عاملان حمله به گردشگران خارجی در ایران آموزش دیده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری اعلام کرد مردانی که روز یکشنبه چهار گردشگر خارجی را در تاجیکستان به قتل رساندند با این گروه بیعت کرده بودند.

به گزارش «انتخاب»؛ پیشتر مقامات تاجیکستان با تکیه بر آن چه اعترافات یکی از مظنونان خواندند، حزب ممنوعه نهضت اسلامی تاجیکستان را به قتل این اتباع خارجی متهم کردند. پیش از آن داعش مدعی انجام این عملیات شده بود.

روز یکشنبه هنگامی که هفت گردشگر دوچرخه سوار خارجی در منطقه دنغره، واقع در حدود صد کیلومتری جنوب شرقی دوشنبه، پایتخت در حرکت بودند، خودرویی آنها را زیر گرفت. مهاجمان سپس با چاقو به آنها حمله کردند. در نتیجه سه تن از گردشگران در محل حادثه و یک تن دیگر در بیمارستان جان باختند. مقامات می‌گویند دو تن دیگر هم آسیب جدی جسمانی دیده‌اند.

وزارت کشور تاجیکستان در سایت رسمی خود گفت که حسین عبدالصمدف، رهبر مهاجمان، در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی در ایران (در قم و مازندران) آموزش نظامی و ایدئولوژیک دیده و در آنجا به حزب نهضت اسلامی پیوسته بوده است.

رهبران تبعیدی نهضت اسلامی تاجیکستان، که سه سال پیش به اتهام تلاش برای انجام کودتا متهم و ممنوع اعلام شد هر گونه ارتباط با این حمله را رد کرده و گفته‌اند که مقامات سعی دارند از این حادثه برای اهداف سیاسی استفاده کنند.

تصاویری که داعش منتشر کرده پنج مرد جوان را نشان می دهد که در منطقه‌ای کوهستانی زیر پرچم داعش نشسته‌اند.

عکس/ داعش ادعای مقامات تاجیکستان علیه ایران را رد کرد

عکس/ داعش ادعای مقامات تاجیکستان علیه ایران را رد کرد

نظرات بینندگان