arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

مسلم بیات: سیاست ما نباید پلیسی باشد/ سازمان استاندارد به دنبال سخت کردن فرآیند صادرات نیست

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: در حوزه پشتیبانی امور دام بدنبال طرحی هستیم که بر اساس کار نمونه برداری‌مان را انجام دهیم و هیچ توقفی در صادرات این حوزه روی ندهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان به دنبال سخت کردن فرآیند صادرات نبوده بلکه به دنبال ایجاد زمینه کسب و کار برای حمایت از تولید داخل است.

به گزارش انتخاب؛مسلم بیات روز سه شنبه در گردهمایی منطقه‌ای ادارات کل استاندارد در حوزه صادرات، واردات و خدمات در تبریز افزود: در حوزه صادرات راهبرد ما صدور مجوز برای صادرات کالای خوب و باکیفیت بوده و برای کالای بدون پروانه هم با صدور گواهینامه ثبت کالای صادراتی از مراجعات مکرر جلوگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: اگر تولید کننده بخواهد کالای مشمول استاندارد اجباری را به کشورهای فاقد این قانون از جمله افغانستان ارسال کند یک نشان مخصوص به آن ها می دهیم تا مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد یادآوری کرد: در حوزه واردات تلاش می شود در فرآیندها بازنگری جدی و شیوه‌نامه کاهش تصدی‌گری تدوین شود.

بیات ادامه داد: در حوزه بازرسی فنی، خدمات و واردات می‌خواهیم بر اساس سطح شرکت به آن کار دهیم به طوری که میزان فعالیت شرکت‌ها و تسهیلاتی که دریافت می کنند متناسب با سطح آن ها باشد.

وی با اشاره به وضعیت خاص فعلی کشور گفت: این وضعیت می‌طلبد که از حریم ایمنی و سلامتی مردم به خوبی دفاع کنیم و در کنار آن همیار و همراه واحدهای تولیدی نیز باشیم.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: در حوزه پشتیبانی امور دام بدنبال طرحی هستیم که بر اساس کار نمونه برداری‌مان را انجام دهیم و هیچ توقفی در صادرات این حوزه روی ندهد.

بیات خطاب به مدیران کل استاندارد استان‌ها افزود: همراه و یاور واحدهای تولیدی موفق باشید و واحدهای بد را هم راهنمایی کنید و اگر اصلاحی در روند تولید آن ها روی نداد به شدت با آن ها برخورد کنید.

وی گفت: سیاست ما نباید پلیسی باشد و اگر کسی تخلف و تقلب کرده، خودش باید پاسخگو باشد و با سیستماتیک کردن کارها می توان برخی روند اداری را آسان کرد.

گردهمایی منطقه‌ای در حوزه صادرات، واردات و خدمات با شرکت مدیران کل استاندارد استانهای آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل و رییسان استاندارد ادارات مراغه و بناب به مدت 2 روز ( سه شنبه و چهارشنبه) در اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی در حال برگزاری است.

نظرات بینندگان