arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
تعمیرات دوره ای پتروشیمی ها، عامل کاهش تولید

افزایش دوباره تولید بنزین کشور به روزانه 95میلیون لیتر

این روزها شایعاتی در فضای مجازی با عنوان کاهش تولید بنزین و احتمال افزایش قیمت آن مطرح شده که مسئولان وزارت نفت ضمن رد آن، با اعلام افزایش تولید به روزانه 95 میلیون و 500 هزار لیتر در روزهای آینده، تاکید کردند که هیچ نگرانی در تامین بنزین مورد نیاز کشور وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزایش دوباره تولید بنزین کشور به روزانه 95میلیون لیتراوج گیری سفرهای تابستانی در تیرماه امسال سبب شد تا میانگین مصرف روزانه بنزین کشور با ثبت رکوردی جدید به 91 میلیون و 700 هزار لیتر برسد که در مقایسه با ماه مشابه پارسال، رشد بیشتر از هشت درصدی را ثبت کرد.
بیشترین مصرف بنزین کل کشور در سی و یکم تیرماه رکورد بی‌سابقه 121میلیون و 800 هزار لیتر را شکست. میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8.5 درصد رشد نشان می‌دهد. پارسال میانگین مصرف روزانه بنزین کل کشور 84 میلیون و 600 هزار بشکه بود.
افزایش میزان مصرف در این روزهای پر سفر بویژه در شهرهای شمالی، شایعات زیادی مبنی بر کاهش تولید بنزین در کشور مطرح کرده بود اما «علیرضا آرمان‌مقدم» مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این رابطه گفت: به دلیل همزمانی افزایش مصرف بنزین با تعمیرات اساسی برخی مجتمع‌های پتروشیمی تولیدکننده ماده افزودنی ام.تی.بی.ای (MTBE)، بخشی از ظرفیت تولید بنزین کشور به کارگرفته نشده است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از وزارت نفت، وی با بیان این‌که بزودی و با تامین ام.تی.بی.ای (MTBE) موردنیاز، تولید بنزین به روزانه 95.5میلیون لیتر می‌رسد، افزود: این در حالی است که میانگین تولید روزانه بنزین از ابتدای مردادماه به 93 میلیون و 80 هزار لیتر رسیده که در مقایسه با تولید ماه گذشته که 87 میلیون و 260 هزار لیتر بود، رشد 6.7 درصدی داشته است.
مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره مقایسه آمار تولید بنزین در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال تصریح کرد: میانگین تولید بنزین در تیرماه امسال برابر با 87 میلیون و 300 هزار لیتر لیتر بود که نسبت به تولید 67 میلیون و 600 هزار لیتری پارسال، بیانگر رشد 29.1درصدی تولید بنزین کشور است.
شایعه کمبود و یا سهمیه بندی شدن بنزین و افزایش قیمت آن در هفته های اخیر، بارها در مناطق مختلف از جمله تهران مطرح شده که تکذیب شده اند.

نظرات بینندگان