arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

کشته شدن ۱۱۸۰ نفر در حوادث جاده ای در ۴۵ روز گذشته

فرمانده پلیس راه کشور گفت: طی ۴۵ روز گذشته یک هزار و ۱۸۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌ و ۳۰ هزار نفر هم مجروح شده‌اند.همه مسئولین مرتبط در حوزه راه در سراسر کشور باید برنامه ریزی منسجم و عملیاتی برای ایمن سازی و هوشمندسازی جاده‌ها انجام دهند.اصلاح قانون، اقدامات بازدارنده و تقویت امداد و نجات از جمله اقداماتی است که برای کاهش تعداد کشته‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات در سطح کشور انجام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده پلیس راه کشور گفت: طی ۴۵ روز گذشته یک هزار و ۱۸۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌ و ۳۰ هزار نفر هم مجروح شده‌اند.

به گزارش مهر، سردار محمدحسین حمیدی ظهر پنجشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های زنجان، ایمن سازی و هوشمندسازی جاده‌های مواصلاتی کشور را نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز عنوان کرد و افزود: همه مسئولین مرتبط در حوزه راه در سراسر کشور باید برنامه ریزی منسجم و عملیاتی برای ایمن سازی و هوشمندسازی جاده‌ها انجام دهند.

وی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای ایمنی راه‌های همزمان با توسعه جاده‌های کشور تاکید کرد و ادامه داد: اصلاح قانون، اقدامات بازدارنده و تقویت امداد و نجات از جمله اقداماتی است که برای کاهش تعداد کشته‌ها و مجروحان ناشی از تصادفات در سطح کشور انجام شده است.

حمیدی با بیان اینکه نصب نیوجرسی یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات است، افزود: در حال حاضر همزمان با احداث راه‌ها نیوجرسی هم نصب می‌شود در حالی که برای راه‌های احداث شده قبلی نیازمند همکاری وهمیاری دستگاه‌ها هستیم.

فرمانده پلیس راه کشور از روند روبه رشد آمار تصادفات جاده‌ای در کشور طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تنها در طی ۴۵ روز گذشته یک هزار و ۱۸۰ نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده‌ و ۳۰ هزار نفر هم مجروح شده‌اند.

حمیدی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در راه‌های فرعی است، افزود: ۴۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از واژگونی وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی راه‌ها و نصب علائم، تابلوها و انجام اقدامات مناسب در حوزه زیرساختی و خدمات دهی، گفت: انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز در جاده‌های دو طرفه به دلیل عجله و شتاب از مهم‌ترین عوامل وقوع تصادفات در جاده‌های کشور است.

نظرات بینندگان