arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

صحبت‌های قلعه‌نویی درمورد مربیان کلاه‌بردار است

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا به مسئولان و هواداران باشگاه سپاهان قول قهرمانی داده است؟ گفت: هر مربی که تیم چهاردهم جدول را بگیرد و برای فصل جدید قول قهرمانی بدهد مربی نیست بلکه کلاهبردار است. من آینده تیم سپاهان را خوب می‌بینم. در این فوتبال که گل شدن یک توپ و نشدن آن سرنوشت‌ را عوض می‌کند نمی‌شود قولی داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرمربی سپاهان با بیان اینکه خداداد عزیزی بدشانس است گفت: حیف است امثال خداداد عزیزی و علی کریمی که افراد روشنی هستند و متصل به جایی نیستند در این فوتبال نباشند.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل سپیدرود رشت گفت: عرض ادب می‌کنم به شهر مادری‌ام. خیلی خوشحالم سپیدورد در لیگ برتر باقی ماند. سپیدرود کادر بسیار خوبی دارد و حیف است امثال خداداد و کریمی‌ که افراد روشنی هستند و متصل به جایی نیستند در این فوتبال نباشند. امیدوارم کریمی هم زودتر به فوتبال برگردد. اینها هم جوان هستند و هم با دانش.

وی ادامه داد: بازی سپیدرود را آنالیز کرده‌ایم، این تیم برنامه دارد، اما از نظر بدنی کمی مشکل دارند. امیدوارم فردا بازی تماشاگر پسندی را از دو تیم شاهد باشیم. من خیلی هم خوشحالم که بازی ما مقابل سپیدرود با حضور هواداران برگزار خواهد شد. ما را هفته پیش از حضور تماشاگران محروم کردند که هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد. بازی هفته گذشته ما مقابل صنعت نفت تاکتیکی و جاندار بود،‌ اما به دلیل اینکه تماشاگری در ورزشگاه حضور نداشت،‌ خیلی بی‌روح بود. امیدوارم فردا بازی خوبی باشد و بچه‌ها فرمان‌های ما را در زمین انجام دهند، بازهم می‌گویم، امیدوارم هر چه زودتر مشکلات سپیدرود برطرف شود. این تیم هواداران زیادی دارد که پشتیبان اصلی تیم‌شان هستند و سپیدرود هر جا بوده‌ آن را تنها نگذاشتند. این سرمایه خوبی برای سپیدرود است و بابت آن تبریک می‌گویم.
سرمربی سپاهان در مورد اینکه وضعیت سپیدرود را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: اجازه بدهید زیاد در مورد تیم‌های دیگر صحبت نکنم،‌ چون مسئولیتی در آن تیم‌ها ندارم. در رابطه با سپاهان می‌توانم بگویم سال گذشته، تیم ما یک شرایطی داشت و الان شرایط دیگری دارد. رفته رفته شرایط‌مان بهتر خواهد شد. این چیز بدی است که همه در مورد تیم‌های دیگر صحبت می‌کنند. جایی که مسئولیت ندارم در مورد آن صحبت نمی‌کنم، اما در مورد سپیدرود چون هواداران زیادی دارد و شهر مادری‌ام است، برای آن بعد از این بازی آرزوی موفقیت می‌کنم. برای تشویق کمتر تیمی 20 هزار هوادار به استادیوم می‌آیند. این تیم دو سال است در لیگ برتر حضور دارد اما هواداران آن پیش از آن هم از این تیم حمایت می‌کردند.
قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که آیا محروم و مصدومی برای دیدار با سپیدرود دارند یا خیر و اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند تیم‌هایی مانند سپاهان هزینه‌های زیادی برای فصل جاری لیگ برتر انجام داده‌اند، گفت: محروم و مصدوم نداریم. بگذارید یک چیز را بگویم، چند چیز پایه‌های یک جامعه را تشکیل می‌دهند، اقتصاد و امنیت، این نوسانات ارزی و تورمی که وجود دارد، طبیعتاً در روح جامعه تاثیر می‌گذارد. خیلی‌ها راجع‌ به من صحبت می‌کنند اما هزینه‌های سپاهان برای این فصل نه بالا بوده و نه پایین، ما براساس بودجه‌ای که تعریف شده بود، هزینه کردیم. جا دارد از آقای سبحانی (رئیس کارخانه فولاد مبارکه سپاهان) هم بابت حمایت‌هایشان تشکر کنم.
وی افزود: شما نگاه کنید زمانی که تیم ملی در جام جهانی سه بازی انجام داد،‌ چقدر مردم شاد بودند،. اینکه بگوییم چقدر یک تیم هزینه کرده، کار خوبی نیست. هزینه‌های بارسلونا و رئال مادرید را هم نمی‌شود با تیم‌های دیگر در اسپانیا مقایسه کرد.
سرمربی سپاهان گفت: امیدوارم ورزش ما به سمتی برود که قائم به شخص نباشد. ان‌شاالله ورزش قانون‌مند باشد. اگر هر چیز جای خودش باشد، مملکت ما پیشرفت می‌کند، وگرنه شما نگاه کنید الان جوانان مملکت بلاتکلیف هستند. یک جوان به سربازی می‌رود،‌ بعدش دانشگاه، بعدش چه؟ اینها جامعه را به سمتی می‌برد که خوب نیست. با توجه به اینکه مملکت ما جوان است نیاز به برنامه داریم.
قلعه‌نویی در ادامه با انتقاد از محرومیت تماشاگران سپاهان در هفته نخست لیگ برتر مقابل صنعت نفت آبادان تصریح کرد: اصلا فوتبال بدون تماشاگر معنا ندارد. زمانی که مربی تیم ملی بود به سه اجلاس بین‌المللی رفتم که یک روز آن فقط در مورد تماشاگر و نحوه درآمدزایی در آن صحبت شد، اما انگار در ایران اصلا دوست ندارند تماشاگر به استادیوم بیاید. من می‌گویم،‌ شما دو بار فصل گذشته محرومیت تماشاگران ما را عقب انداختید، یک بار دیگر هم تعلیق می‌کردید. چرا من که به تازگی به سپاهان آمده‌ام باید جریمه فصل گذشته را بدهم؟ الان چرا باید تراکتورسازی که اینقدر هزینه کرده و دژاگه و شجاعی را به تیمش آورده از حضور هوادارانش محروم باشد؟ هواداران این تیم دوست دارند به ورزشگاه بیایند و تیم‌شان را ببینند.
وی با بیان اینکه خداداد عزیزی مربی بدشانسی است، یادآور شد: روی پیشانی خداداد نوشته شده که به هر تیمی می‌رود باید با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم کند. همین طور علی کریمی که امیدوارم او هر چه زودتر به فوتبال برگردد چرا که من آن نسل را کلا دوست دارم چون آدم‌های شفافی هستند و زحمات زیادی در این فوتبال کشیده‌اند.
سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا به مسئولان و هواداران باشگاه ساهان قول قهرمانی داده است؟ گفت: هر مربی که تیم چهاردهم جدول را بگیرد و برای فصل جدید قول قهرمانی بدهد مربی نیست بلکه کلاهبردار است. من آینده تیم سپاهان را خوب می‌بینم. در این فوتبال که گل شدن یک توپ و نشدن آن سرنوشت‌ را عوض می‌کند نمی‌شود قولی داد. اگر ضربه پنالتی مهدوی‌کیا گل شده بود سرنوشتم در تیم ملی عوض می‌شد یا باجیو که در فینال جام‌جهانی پنالتی را از دست داد و باعث شد برزیل قهرمان شود. با شناختی که از خودم و کارم و اعتقادی که به بازیکنان و مجموعه سپاهان دارم می‌گویم آینده تیمم را روشن می‌بینم. ضمن اینکه همیشه قبل از قبول هدایت یک تیم توانایی‌های آن را ارزیابی می‌کنم. تیمم پنانسیل بالایی دارد و به آن خوشبین هستم.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان