arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

ارتش یمن از شلیک موشک بالستیک به جنوب عربستان سعودی خبر داد

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد که یک فروند موشک بالستیک «زلزال یک» را به محل تجمع نیروهای وابسته به عربستان سعودی در منطقه «عسیر» این کشور شلیک کرده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارتش یمن از شلیک موشک بالستیک به جنوب عربستان سعودی خبر دادیگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه اعلام کرد که یک فروند موشک از نوع «زلزال یک» را به جنوب عربستان سعودی شلیک کرده است.

شبکه «المسیره» یمن به نقل از ارتش این کشور گزارش کرد که این موشک بالستیک به محل تجمع نظامیان وابسته به ارتش سعودی در نزدیکی گذرگاه مرز «علب» واقع در منطقه «عسیر» عربستان شلیک شده است.

به فاصله چند دقیقه از این حمله موشکی، ارتش یمن نیز به شدت مواضع این نظامیان را در منطقه مذکور هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

مناطق عسیر، «نجران» و «جیزان» عربستان سعودی گاه و بی‌گاه هدف حملات موشکی ارتش یمن قرار می‌گیرد. این حملات در پاسخ به تهاجم ائتلاف سعودی که از ابتدای سال ۹۴ به یمن شروع شده، صورت می‌گیرد.

نیروهای یمنی به رغم سلاح‌های سبک و ساده در مقایسه با تسلیحات پیشرفته ارتش عربستان سعودی موفق به پیشروی در عمق خاک این کشور شده‌اند.

به دنبال این پیشروی‌ها و کشته شدن ده‌ها نظامی سعودی در مرزهای جنوبی، عربستان سعودی طی ماه‌های گذشته بیش از چهار هزار نظامی سودانی را جایگزین نیروهای خود کرد تا از این طریق شمار کشته‌های سربازهای سعودی به دست نیروهای یمن کمتر شود.

نظرات بینندگان