arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

حمایت 4.5 میلیون دلاری فیسبوک از صنعت خبر / جایی برای اخبار جعلی نخواهد بود

فیس بوک 4.5 میلیون دلار برای کمک به صنعت خبر ارائه می کند. این در حالی است که آخرین سود سه ماهه فیسبوک بیش از 5 میلیارد دلار بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک 4.5 میلیون دلار برای کمک به صنعت خبر ارائه می کند. این در حالی است که آخرین سود سه ماهه فیسبوک بیش از 5 میلیارد دلار بود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدیر عامل شرکت فیسبوک؛ مارک زاکربرگ پیش از این گفته بود که فیسبوک روی اخبار محلی تأکید می کند اما این شرکت با انتقاد از نحوه برخورد با اطلاعات نادرست در شبکه اجتماعی خود نیز مواجه شده است.

اکنون به نظر می رسد فیس بوک برای پایان دادن به مشکلات حوزه خبر و کمک به صنعت خبر با 4.5 میلیون دلار به اهداف خود می رسد و البته یک برنامه برای کمک به ناشرانی که به پول نیازمند هستند طراحی می کند.

فیس بوک که بیش از 5 میلیارد دلار درآمد را طی سه ماهه اخير به دست آورده است، پیشتر در سال جاری گفت که تمرکز خود را بر مواردی مانند اخبار محلی تجدید می کند. اما در ماه گذشته، فیس بوک تحت موج انتقادی در مورد چگونگی مدیریت اخبار جعلی و اطلاعات غلط در سایت خود قرار گرفت.

فیسبوک  دارای یک سابقه طولانی از مشکلات با رسانه های سنتی است . درواقع  ناشران در سال های  گذشته از فیسبوک شکایت کرده اند که این شرکت بخشی از شکوفایی روزنامه نگاری را به خطر انداخته است.

 فیس بوک در آخرین بیانیه خود روز پنج شنبه اعلام کرد که 3،5 میلیون کاربر اینترنتی از مرورگر فایرفاکس را در اختیار دارد که در یک برنامه آزمایشی خبری سه ماهه شرکت کرده اند. 

نظرات بینندگان