arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

مصرف برق شمالی ها بیشتر از میانگین کشوری است

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مصرف برق سه استان شمالی کشور ، 2 برابر بیشتر از میانگین کشوری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مصرف برق شمالی ها بیشتر از میانگین کشوری استآرش کردی روز پنجشنبه در شورای اداری استان گلستان که با حضور وزیر نیرو در گرگان برگزار شد، اظهارداشت: گرمای بی سابقه تابستان امسال، مصرف برق این استان ها را با رشد 10 درصدی مواجه کرد که حاصل آن قطعی مستمر برق بود. 
وی بیان کرد: یکی از عواملی که می تواند آرامش خاطر مردم و ساکنان این استان ها را تامین کند، علاوه بر ترویج فرهنگ مصرف بهینه، بهره برداری از طرح های در دست اقدام است . 
مدیرعامل شرکت توانیر افزود: بهره برداری از این طرح ها ظرفیت تولید برق 3 استان شمالی را تا 25 درصد افزایش خواهد داد. 
کردی به اجرای طرح توسعه نیروگاه علی آبادکتول در استان گلستان نیز اشاره کرد و گفت: در مسیر اجرای این طرح توسعه ای مطابق برنامه ریزی های انجام شده، ظرفیت تولید برق گلستان تا 1.5 برابر افزایش خواهد یافت. 
وی همچنین به روند رشد مصرف برق در کشور اشاره کرد و گفت: این روند نامناسب نیازمند نگرشی جدید و مدیریت مصرف انرژی و به ویژه برق است. 
کردی با اشاره به رشد پنج تا شش درصدی مصرف سالانه برق گفت: در پنج سال گذشته بیش از 9 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های برق کشور اضافه شد. 

نظرات بینندگان