arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

اخطار کنگره آمریکا به جف بیزوس نتیجه داد / آمازون فروش  محصولات حزب نازی و ناسیونالیسم سفید را ممنوع کرد

پس از آن که گروهی از نمایندگان کنگره ایالات متحده نسبت به فروش محصولات حزب نازی در آمازون اخطار دادند، مدیر عامل آمازون؛ جف بیزوس نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آن که گروهی از نمایندگان کنگره ایالات متحده نسبت به فروش محصولات حزب نازی در آمازون اخطار دادند، مدیر عامل آمازون؛ جف بیزوس نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، آمازون تعدادی از کتاب های ایدئولوژیک نئونازی ها و نژادپرستان سفیدپوست را پس از انتقاد یک سیاستمدار آمریکایی در مورد آنها در ماه گذشته که به شکایت نیز منتهی شد ممنوع کرد.

آمازون در اوایل این هفته به نامه  اعتراضی نماینده ایالات متحده آمریکا کیت الیسون پاسخ  مثبت داد. الیسون قبلا از جف بیزوس مدیر عامل شرکت  شکایت کرده بود تا کتاب های الکترونیکی و کتاب های چاپی ناسیونالیستی نئونازی را از پلت فرم خود حذف کند.

 

نامه الیسون فهرستی از " اسباب بازی ها، لباس های هالووین کودکان، پرچم ها، لباس های بزرگسالان و زیور آلاتی را شامل می شد که به نوعی به حزب نازی و نژاد پرستان سفید پوست وابسته بوداین موضبه طور مشخص دموکراسی و احترام به حقوق اقلیت ها را نقض می کرد.

آمازون نیز در پاسخ به این درخواست نوشته است: "ما محصولات و محتویات اشاره شده در نامه شما را مرور کرده  و این فهرست را حذف کرده ایم و به طور دائم حساب های فروشنده هایی را که مشغول  نقض سیاست های ما هستند، مسدود می کنیم."

 

این نخستین باری نیست که آمازون درگیر ماجرای شکایت درمورد نژاد پرستان می شود، بلکه پیش از این نیز آمازون شکایتی در مورد کالاهای مشابه از سایت خود داشته است. آمازون و ای بی در سال 2015 نیز درگیر شکایتی مشابه شده اند.

 

نظرات بینندگان