arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

ارتش اسرائیل بیمارستان صحرایی خود در مرز با سوریه را جمع کرد

در پی کنترل دولت سوریه بر استان قنیطره و بیرون راندن شورشیان از این منطقه، ارتش اسرائیل بیمارستان صحرائی خود در نزدیکی مرز با سوریه در جولان اشغالی را برچید. نظامیان اسرائیلی درخصوص دلایل بسته شدن این بیمارستان توضیحی ارائه نداده‌اند. اسرائیلدر این بیانیه مدعی شده: به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب پزشکی در سوریه، ارتش اسرائیل در این مدت کمک‌های انسانی متعددی ارائه داده و زندگی مردم را به عنوان بخشی از عملیات حسن همجواری نجات داده در حالی که سیاست عدم مداخله را هم حفظ کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی کنترل دولت سوریه بر استان قنیطره و بیرون راندن شورشیان از این منطقه، ارتش اسرائیل بیمارستان صحرائی خود در نزدیکی مرز با سوریه در جولان اشغالی را برچید.

به گزارش ایسنا، به نقل از العهد، ارتش اسرائیل بیمارستان صحرائی خود که در نزدیکی مرزها با سوریه ایجاد کرده بود و در کنار غیر نظامیان به زخمی‌های گروه‌های شورشی سوری هم خدمات می‌داد، بست.

نظامیان اسرائیلی درخصوص دلایل بسته شدن این بیمارستان و این که این تصمیم مربوط به سیطره دوباره دمشق بر استان‌های مرزی با سوریه است یا خیر، توضیحی ارائه نداده‌اند.

ارتش سوریه در ۲۶ ژوئیه توانست استان قنیطره را از چنگ تروریست‌ها باز پس بگیرد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل بیمارستان صحرائی را که در اوت ۲۰۱۷ میلادی در نزدیکی مرزهای سوریه تاسیس شده و تحت حمایت نیروهای اسرائیلی بود، بست.

در این بیانیه همچنین آمده است: ارتش اسرائیل این بیمارستان را تعطیل و تجهیزاتش را منتقل کرده است.

در سال‌هایی که استان قنیطره سوریه در دست شورشیان سوری بود، تصاویر و اخبار متعددی از مداوای زخمی‌شدگان گروه‌های شورشی در بیمارستان‌های اسرائیل منتشر می‌شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه مدعی شده است: این بیمارستان یک پروژه انسانی منحصر به فرد بود که با همکاری سازمان‌های بشردوستانه آمریکایی و طبق اصول حسن همجواری تاسیس شده بود.

رژیم صهیونیستی در این بیانیه مدعی شده است: به دلیل فقدان زیرساخت‌های مناسب پزشکی در سوریه، ارتش اسرائیل در این مدت کمک‌های انسانی متعددی ارائه داده و زندگی مردم را به عنوان بخشی از عملیات حسن همجواری نجات داده در حالی که سیاست عدم مداخله را هم حفظ کرده است.

نظرات بینندگان