arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

تصاویر : شهر و زندان گوانتانامو

با این‌که پایگاه دریایی آمریکا از ساحل شهر گوانتانامو تنها 29 کیلومتر فاصله دارد، اختلاف فاحشی میان مردم ساکن در آن‌ها به چشم می‌خورد.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  در بخش شرقی کوبا دو شهر قرار دارد که روایتی متفاوت دارند. یکی، شهر گوانتانامو و دیگری پایگاه دریایی آمریکاست. هر دو شهر نیز گواهی بر تضاد میان دو کشور و فرهنگ‌هایشان دارند.

به گزارش «انتخاب»؛ در پایگاه دریایی گوانتانامو، لباس‌های متحدالشکل حکم استتار را دارند، اما در شهر گوانتانامو، لباس‌های متحدالشکل برای دانش‌آموزان و ورزشکاران است. اوقات فراغت افرادی که در پایگاه دریایی به سر می‌برند با مجله و کتاب سپری می‌شود، ولی در شهر گوانتانامو، کافه‌ها و جشن‌ها این وقت را پر می‌کنند.

پایگاه دریایی گوانتانامو بیش از یکصد سال قدمت دارد، اما دولت کوبا که در انقلاب سال 1959 به قدرت رسید تحت قوانین بین‌المللی آن را غیرقانونی خواند. تصمیم آمریکا در سال 2002 برای فرستادن مظنونان تروریستی به یک اردوگاه تازه‌تأسیس در این پایگاه دریایی تنش‌ها را دوچندان کرد.

اکنون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان داده است این مرکز به فعالیت خود ادامه دهد. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس دولت پیشین آمریکا، تلاش نافرجامی برای تعطیلی این زندان بدنام انجام داد. در حال حاضر، 41 نفر در این بازداشتگاه محبوس هستند.

با این‌که این پایگاه دریایی از ساحل شهر گوانتانامو تنها 29 کیلومتر فاصله دارد، اختلاف فاحشی میان مردم ساکن در آن‌ها به چشم می‌خورد.  

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

نظرات بینندگان