arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۳ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

خیزش گرد و خاک در شرق کشور

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌هایی از خیزش گرد و خاک در شرق کشور و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر و دریای عمان خبر داد.طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و ۱۵ مردادماه) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر برآورد می‌شود. از اواخر وقت یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای خزر به ویژه مناطق شرقی آن به سبب نفوذ جریان‌های شمالی مواج پیش‌بینی می‌شود. ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر برآورد می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌هایی از خیزش گرد و خاک در شرق کشور و افزایش ارتفاع موج تا ۱.۵ متر در دریای خزر و دریای عمان خبر داد.

به گزارش ایسنا در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: « از بعدازظهر فردا (۱۴ مردادماه) و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه (۱۴ و ۱۵ مردادماه) درشرق کشور بویژه در زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد. از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بخصوص در زمینه سلامت و بهداشت مردم و حمل ونقل جاده‌ای به کار گرفته شود.»

هواشناسی در اطلاعیه دیگری آورده است: « طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۴ و ۱۵ مردادماه) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود. ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر برآورد می‌شود. از اواخر وقت یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای خزر به ویژه مناطق شرقی آن به سبب نفوذ جریان‌های شمالی مواج پیش‌بینی می‌شود. ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر برآورد می شود.

از این رو توصیه می‌شود طی این مدت جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی، شناورهای سبک و نیمه سنگین احتیاط لازم به عمل آید.»

نظرات بینندگان