arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

روحانی : صرافی‌ها از فردا باز می‌شوند و داشتن ارز قاچاق نیست

روحاین رد بخش دیگری از گفتگوی خبری امشب با اشاره به اینکه از فردا بازار دوم ارز تشکیل می‌شود گفت: ز فردا بازار ارز ثانویه تشکیل می‌شود و ما به قیمت گذاری ورود نمی‌کنیم، با عرضه و‌ تقاضا قیمت مشخص می‌شود. صرافی‌ها از فردا باز می‌شوند، اسکناس در صرافی‌ها خواهد بود و ارز ممنوع نیست. مردم‌می‌توانند ارزشان را به هر مقدار می‌توانند برای سپرده ارزی ببرند در بانک و همان ارز را با سود پس بگیرند . داشتن ارز دیگر قاچاق نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران آنلاین / روحانی می گوید: اگر مردم ‌‌و دولت متحدانه کار کنند، خیلی زود تحریم را بر میگردانیم.

بخش هایی از اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

 

*بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار باید برای کالاهای اساسی پرداخت می‌کنیم و دولت متعهد است و تا پایان فروردین سال آینده تغییر نمی‌کند .لیست اقلامی را به عنوان ممنوعه اعلام کرده‌اند، آن لیست سرجای خودش است و تغییر نمی‌کند

*از فردا بازار ارز ثانویه تشکیل می‌شود و ما به قیمت گذاری ورود نمی‌کنیم، با عرضه و‌ تقاضا قیمت مشخص می‌شود. صرافی‌ها از فردا باز می‌شوند، اسکناس در صرافی‌ها خواهد بود و ارز ممنوع نیست. مردم‌می‌توانند ارزشان را به هر مقدار می‌توانند برای سپرده ارزی ببرند در بانک و همان ارز را با سود پس بگیرند . داشتن ارز دیگر قاچاق نیست.

* اگر مردم ‌‌و دولت متحدانه کار کنند، خیلی زود تحریم را بر میگردانیم

*اگر با اروپا و‌ دنیا خوب کار کنیم، امریکایی‌ها را از تحریم بر میگردانیم

*تا حدی ترامپ عقب نشینی کرده است، هرچند امروز دوباره تند حرف زد . اما اگر ما در کنار هم باشیم، امریکایی ها را از تحریم پشیمان می‌کنیم .پایان تحریم‌ها دست ماست.

*می‌گویند چرا سوخت را ارزان بدست مردم میدهید، اما ما وظیفه داریم از التهاب پیشگیری کنیم، درباره تامین ارز کالاهای اساسی هم همین است، اما می‌توانیم کنترل کنیم که به همین قیمت ۴۲۰۰ تومان کالاهای اساسی به دست مردم برسد

 

نظرات بینندگان