arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سازمان سنجش:

مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تمدید نمی‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل‌های انتخابی در فرم انتخابی رشته اینترنتی این سازمان، اقدام نکرده اند، مهلت رشته محل‌های تحصیلی سال ۹۷ تا ساعت ۲۴ فردا -دوشنبه - ۲۲ مردادماه تمدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۷ تا پایان روز دوشنبه تمدید شده است، گفت: این مهلت به هیچ عنوان دوباره تمدید نخواهد شد.

حسین توکلی روز یکشنبه در گفت: وگو با ایرنا افزود: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل‌های انتخابی در فرم انتخابی رشته اینترنتی این سازمان، اقدام نکرده اند، مهلت رشته محل‌های تحصیلی سال ۹۷ تا ساعت ۲۴ فردا -دوشنبه - ۲۲ مردادماه تمدید شده است.
وی اظهارداشت: تا ساعت ۱۰ صبح امروز - یکشنبه - ۴۲۴ هزار و ۴۴ داوطلب نسبت به انتخاب رشته و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی این سازمان اقدام کرده اند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: به تمامی داوطلبانی که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و ثبت کد رشته محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی این سازمان اقدام نکرده اند، اکیدا توصیه می‌شود که در مهلت باقی مانده و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۲ مردادماه ۹۷ با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی مربوط با توجه به موارد مندرج در اطلاعیه‌های ۱۵ و ۲۰ مردادماه نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل مورد علاقه خود اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب مورد علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.
وی یادآورشد که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
توکلی همچنین اعلام کرد که از سال جاری تکمیل ظرفیت برای آزمون سراسری سال ۹۷ وجود ندارد و اسامی قبول شدگانی که در نیمه دوم شهریورماه اعلام می‌شود، نهایی است.
نتایج اولیه آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ سه شنبه نهم مردادماه اعلام شده است و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از ۱۵ تا ۲۲ مرداد می‌توانند کد رشته محل‌های مورد علاقه خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت کنند.
آزمون سراسری ۱۳۹۷ در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی به ترتیب در صبح و بعدازظهر روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و ۴۷۹ حوزه امتحانی و ۲۲ کشور خارجی و ۲۵ حوزه امتحانی خارج از کشور با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار شد.
پیش از این آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری تا پایان وقت امروز شنبه ۲۰ مردادماه تعیین شده بود.

نظرات بینندگان