arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

وال استریت ژورنال: طالبان در کنفرانس افغانستان به میزبانی مسکو شرکت می‌کند

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه، از تصمیم گروه طالبان برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی مسکو پایتخت روسیه خبر داد. این رسانه به استناد منابع خبری خود، تأکید می‌کند که این اقدام طالبان با هدف ایجاد «تعادلی» در روابط این گروه با آمریکا و روسیه صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه، از تصمیم گروه طالبان برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان به میزبانی مسکو پایتخت روسیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، این رسانه به استناد منابع خبری خود، تأکید می‌کند که این اقدام طالبان با هدف ایجاد «تعادلی» در روابط این گروه با آمریکا و روسیه صورت گرفته است.
کنفرانس مسکو برای چهارم سپتامبر (13 شهریور) برنامه ریزی شده و قرار است در آن از طریق رایزنی میان طرف‌های درگیر، دورنمایی از یک توافق صلح احتمالی ترسیم شود.
پیش از این «زمیر کابولوف» نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان از طالبان برای شرکت در این مذاکرات دعوت کرده بود.
کابولوف در تشریح مذاکرات گفته بود که «چارچوب آن تنها به موضوع آتش بس محدود نمی‌شود» و «هدف، ایجاد سازش ملی و صلح پایدار در افغانستان است».
همزمان دولت افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که به شرط پذیرش طالبان، آتش بسی سه ماهه را به مناسبت فرا رسیدن عید قربان به اجرا می‌گذارد.
بر اساس اطلاعیه دولت این کشور، اجرای این آتش‌ بس به مفهوم توافق دو طرفه خواهد بود و همچنان برقراری، تداوم و مدت آن، بستگی به موضع طالبان در برخورد با این تصمیم دارد.
برخی رسانه های اجتماعی افغانستان اعلام کرده‌اند که طالبان، آتش بس عید قربان را مشروط به آزادی یکهزار زندانی خود از زندان های دولت کرده است؛ موضوعی که از سوی منابع رسمی تأیید نشده است.
پیش از این و همزمان با عید فطر، دو طرف پس از 17 سال درگیری مستمر و برای نخستین بار، سه روز آتش بس همزمان داشتند.

نظرات بینندگان