arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

فیلم/ نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای آلمان/ رونمایی از یک بازی با آرم نازی‌ها!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایشگاه سالانه بازی‌های رایانه‌ای آلمان، معروف به «گیمزکام» در شهر کلن از روز چهارشنبه ۲۲ اوت و به مدت سه روز درهای خود را به روی عموم باز ‌می‌کند.

سیاست امسال برگزار کنندگان و غرفه‌داران این نمایشگاه «همه جا بازی کردن» است. استفاده بیش از پیش تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها موضوع مهمی است که در طراحی بازی‌ها تأثیر دارد و امسال در محصولات ارائه شده، دیده می‌شود. فلیکس فالک، رئیس اتحادیه صنعت بازی‌های آلمان، می‌گوید: «یکی از جریان‌های مهم امسال، «همه جا بازی کردن» است. چرا که بازی‌ها امروز تقریباً همه جا و بر هر دستگاهی قابل دسترسی اند و افراد زیادی را جذب خود می‌کنند. تلفن‌های هوشمند نقش مهمی دارند و برای اولین بار از رایانه‌ها جلوزده‌اند. دیگر موضوعات مهم، حق اشتراک بازی‌ها و بازی‌های کلاودی است.»

نمایشگاه گیمزکام بزرگترین رویداد سالانه در عرصه بازیهای رایانه‌ای و ویدئویی به شمار می‌رود و درسال گذشته میلادی، ۳۵۰ هزار بازدیدکننده و ۹۱۹ غرفه داشت. امسال، بیش از ۵۰ کشور در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. از جمله غرفه‌داران این دوره، می‌توان به سونی، اوبی‌سافت، مایکروسافت، سگا، نینتندو یا باندای نامکو اشاره کرد. این نمایشگاه توسط اتحادیه صنعت بازی‌های آلمان برگزار می‌شود.

از نکات جالب این دوره از نمایشگاه، معرفی بازی کامپیوتری آلمانی «در تاریک‌ترین عصر» است که در آن برای اولین بار آرم نازی‌ها به چشم می‌خورد. نمایش آرم نازی‌ها در آلمان غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی است ولی این بازی کامپیوتری موفق شده مجوز ویژه‌، با ارائه دلیل استفاده هنری، کسب کند. در این بازی، بازیکن علیه نازی‌ها مبارزه می‌کند.

فلیکس فالک از این تصمیم ابراز خوشحالی کرد و گفت در «موارد خاص و استثنایی» بازی‌های رایانه‌ای، هم‌پایه فیلم‌ها و کتاب‌ها شده است. «اعتقاد دارم این مجوز پیامی مهم برای برابری گونه‌های هنری و برای طراحان بازی کامپیوتری است که موضعی مسئولانه در قبال چنین مسائلی دارند.»

نظرات بینندگان