arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

ایران ۰ – کره‌جنوبی ۲/ پایان امید فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی

تیم ملی فوتبال امید ایران در مرحله یک هشتم نهایی بازی های آسیایی جاکارتا برابر کره جنوبی که یکی از مدعیان طلای این رقابت هاست با دو گل در شرایطی تن به شکست داد که حرف و حدیث های مربوط به نحوه صعود ایران پیش از آغاز بازی عملکرد تیم را تحت الشعاع قرار داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تیم ملی فوتبال امید ایران با قبول شکست برابر کره جنوبی از بازی های آسیایی جاکارتا حذف شد، شکستی قابل پیش بینی که فراتر از تلخی مسائل فوتبالی، رسوایی و بی اخلاقی را به دنبال داشت.

به گزارش جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال امید ایران در مرحله یک هشتم نهایی بازی های آسیایی جاکارتا برابر کره جنوبی که یکی از مدعیان طلای این رقابت هاست با دو گل در شرایطی تن به شکست داد که حرف و حدیث های مربوط به نحوه صعود ایران پیش از آغاز بازی عملکرد تیم را تحت الشعاع قرار داده بود.

آبروریزی شکست برابر میانمار با استراتژی بباز تا اول نشی آن قدر زشت و تلخ بود که اگر تیم امید در گروهش چهارم و حذف شده بود این اندازه افکار عمومی را جریحه دار نمی کرد. باری که مسئولان تیم امید از جمله استیلی بر روی تیم گذاشتند آن قدر کج بود که برای افتادن نیازی به نزدیک شدن به مقصد هم نداشت و همان گام اول بر زمین افتاد.

نکته نگران کننده تر و تاسف بارتر این بود که پس از شکست مفتضحانه برابر میانمار برای سرگروه نشدن، علنا استراتژی باید ببازی از سوی استیلی تایید شد تا قبح این مساله نیز کاملا از بین برود. هافبک سابق تیم ملی در توجیه این تصمیم گفته بود هر کسی جای ما بود همین تصمیم را می گرفت تا مسیر آسانتری تا رسیدن به فینال داشته باشد.

مسئولان کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال نیز سکوت محض پیشه کردند تا به نوعی این حرکت غیراخلاقی و ناجوانمردانه بی مجازات بماند. البته مجازات همین بس که عربستانی ها نشان دادند که دست بالای دست بسیار است و ایران هم نتیجه را باخت، هم آبرویش رفت، هم جوانمردی را رعایت نکرد، هم صدرنشین شد و هم به کره خورد و هم حذف شد. یعنی همه چیز را داد و هیچ نگرفت.

اتفاقی که برای تیم امید رخ داد شاید درس عبرتی برای مسئولان باشد تا شعارهای قشنگی که همیشه بر زبان دارند و پشت تریبون سر می دهند را در عمل پیاده کنند. روی کاغذ و هنگام سخنرانی همه از اخلاق جوانمردانه حرف می زنند و این مساله کاری ندارد اما روی کاغذ تصمیم ناجوانمردانه گرفته و تایید می شود.

تیم امید از ابتدا برای نتیجه جمع نشده بود که اگر بنا به این اتفاق بود تیم زیر 21 سال به مسابقات اعزام نمی شد. اما افتضاحی که رقم خورد باید قطعا مورد بررسی قرار بگیرد و مسئولان از بازیکن و مدیر و مربی و مسئول مجازات شوند تا دیگر رخ ندهد.

نظرات بینندگان