arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۷

فرانسه: با اروپایی‌ها در حال بررسی راه‌های حفظ کانال‌های مالی با ایران هستیم

وزارت خارجه فرانسه از بررسی پیشنهاد وزیر خارجه آلمان درباره ایجاد یک نظام پرداخت مالی جدای از آمریکا برای حفظ برجام خبر داد. دستگاه دیپلماسی فرانسه اعلام کرد: «با شرکایمان، از جمله اروپایی، در حال بررسی راه‌های تداوم بهره‌مندی اقتصادی ایران از توافق تا جای ممکن را از طریق حفظ کانال‌ها/سازوکارهای مالی، تا زمانی که ایران به صورت کامل به توافق پایبند باشد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسه: با اروپایی‌ها در حال بررسی راه‌های حفظ کانال‌های مالی با ایران هستیموزارت خارجه فرانسه از بررسی پیشنهاد وزیر خارجه آلمان درباره ایجاد یک نظام پرداخت مالی جدای از آمریکا برای حفظ برجام خبر داد.

دستگاه دیپلماسی فرانسه اعلام کرد: «با شرکایمان، از جمله اروپایی، در حال بررسی راه‌های تداوم بهره‌مندی اقتصادی ایران از توافق تا جای ممکن را از طریق حفظ کانال‌ها/سازوکارهای مالی، تا زمانی که ایران به صورت کامل به توافق پایبند باشد.»

روز سه‌شنبه بود که وزیر خارجه آلمان در سخنانی از ضرورت ایجاد یک نظام پرداخت مالی مستقل از آمریکا توسط اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران و حفاظت از شرکت‌ها در مقابل تحریم‌ها[ی اعمالی از سوی آمریکا]، سخن گفت.

روز چهارشنبه نیز آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان این پیشنهاد وزیر امور خارجه خود را تمجید کرده و آن را مهم ارزیابی کرده و در عین حال تاکید کرد که این پیشنهاد مشترک دولت فدرال آلمان نیست. مرکل درباره مقاله وزیر امور خارجه اش در روزنامه هندلزبلات گفت  که این یک مقاله هماهنگ شده نبوده بلکه اظهارات و نظر شخص وزیر امور خارجه اش بوده است.

مرکل در خصوص موضوع ایران از نظر وزیر خارجه اش در خصوص ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل از آمریکا حمایت نکرد. صدر اعظم آلمان گفت: در خصوص سیستم پرداخت مستقل، ما مشکلاتی در تعاملاتمان با ایران داریم، بی تردید، از سوی دیگر می‌دانیم که در خصوص تامین مالی تروریست‌ها سوئیفت برای مثال بسیار مهم است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان