arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

آفریقای جنوبی در اعتراض به توئیت ترامپ، کاردار آمریکا را احضار کرد

دولت آفریقای جنوبی روز پنجشنبه در اعتراض به توئیت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا کاردار این کشور را فراخواند. ترامپ روزگذشته خود نوشته بود که وزیر امورخارجه آمریکا را مامور به بررسی سیاست‌های ارضی جدید آفریقای جنوبی کرده است. طرح جدید پس از شکست سیاست «رضایت متقابل در خرید و فروش» مطرح شده که با وجود اجرای آن از دهه ۹۰ میلادی تاکنون، همچنان نزدیک به ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی آفریقای جنوبی در اختیار اقلیت ۹ درصدی سفیدپوست باقی مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت آفریقای جنوبی روز پنجشنبه در اعتراض به توئیت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا کاردار این کشور را فراخواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ روزگذشته (چهارشنبه) در صفحه توئیتر خود نوشته بود که وزیر امورخارجه آمریکا را مامور به بررسی سیاست‌های ارضی جدید آفریقای جنوبی کرده است.

ترامپ نوشته بود: از مایک پمپئو خواسته‌ام که موضوع غصب زمین‌ها، مزرعه‌ها، کشتار وسیع کشاورزان در آفریقای جنوبی را مورد بررسی قرار دهد.

وی در ادامه با نقل بخشی از یک گزارش خبرگزاری فاکس نیوز، نوشت: دولت این کشور زمین‌های کشاورزان سفیدپوست را مصادره می‌کند.

این اقدام با واکنش تند پرتوریا مواجه شد و سخنگوی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، ترامپ را به ایجاد تنش متهم کرد.

آنچه که بیش از همه مورد انتقاد سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته، اما عدم پیروی ترامپ از پروتکل‌های رسمی و واکنش شتاب‌زده و علنی وی برمبنای گزارشی نادرست از یک رسانه محافظه کار است.

به گزارش روزنامه تلگراف، موضوع مصادره زمین‌های کشاورزی سفیدپوستان در آفریقای جنوبی که با توجیه فاصله گرفتن از فضای آپارتایدی حاکم بر این کشور در دهه‌های گذشته مطرح شده، تنها در حد یک لایحه بوده و هنوز به مرحله تصویب و اجرا نرسیده است.

باطرح جدید پس از شکست سیاست «رضایت متقابل در خرید و فروش» مطرح شده که با وجود اجرای آن از دهه ۹۰ میلادی تاکنون، همچنان نزدیک به ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی آفریقای جنوبی در اختیار اقلیت ۹ درصدی سفیدپوست باقی مانده است.

نظرات بینندگان