arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
پژوهشگران هشدار دادند:

مانیتورهای هوشمند مراقبت از کودک جایگزین والدین نمی شوند / سندرم مرگ ناگهانی در کمین نوزادان

گروهی از پزوهشگران با بررسی صدها کودک متوجه شدند مانیتورهای مراقبت از کودک، برخی از مشکلات اساسی مرتبط با سلامتی را تشخیص نمی دهد. موضوعی که می تواند بسیار خطرناک باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از پزوهشگران با بررسی صدها کودک متوجه شدند مانیتورهای مراقبت از کودک، برخی از مشکلات اساسی مرتبط با سلامتی را تشخیص نمی دهد. موضوعی که می تواند بسیار خطرناک باشد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، محققان با بررسی وضعیت استفاده از مانیتورهای کودک هشدار دادند سندرم مرگ ناگهانی نوزاد «SIDS » با مانیتورهای هوشمند قابل تشخیص نیست.

این موضوع به عنوان یک هشدار جدی برای والدین در نظر گرفته می شود که نرخ وابستکی خود را به مانیتورهای مراقبت از کودک کاهش داده و در فواصل زمانی کوتاه تری به فرزندانشان سر بزنند.

محققان در پژوهش خود به بررسی دو مورد از محبوب ترین سیستم های مانیتورینگ یعنی  Owlet Smart Sock  و Baby Vida را آزمایش کردند که هر دو از پالس اکسیمتری برای نظارت بر ضربان قلب کودک و میزان اکسیژن خون استفاده می کنند. طبق نتایج این مطالعه که در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، هر دو مانیتور وعده می دادند که  هشدارهای امنیتی  را به تلفن های هوشمند والدین ارسال کنند به خصوص اگر علامت های حیاتی به مناطق خطرناک نزدیک شوند.

اما محققان دریافتند که Owlet Smart Sock 2 گاهی اوقات هشدار کاهش سطوح اکسیژن  را ارسال نمی کند. دستگاه Baby Vida، نیز در ارزیابی وضعت اکسیژن خون کودک با اختلالاتی همراه است.

دکتر کریستوفر پان بونافید، متخصص اطفال و  از پژوهشگران این مطالعه، ضمن بررسی مانیتورهای 30 نوزاد در سن 6 روز تا 6 ماهگی که در بیمارستان کودکان فیلادلفیا (CHOP) مورد آزمایش قرار گرفتند به نتایج مذکور دست یافت و صراحتا اعلا کرد این تایج وحشتناکند.

وی گفت: "پدر و مادران این محصولات را خریداری می کنند و البته به آنان گفته می شود همه چیز خوب است. این در حالی است که گاهی شرایط بسیار خطرناک است."

نظر شما چیست؟ آیا استفاده از این نوع دستگاه ها می تواند جایگزین مناسبی برای والدین باشد؟

 

نظرات بینندگان