arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۷

آیا راه سقوط ترامپ باز شده است؟

در روز سه شنبه گذشته، ضربه کاری دو جانبه ای متوجه ترامپ شد؛ زمانی که وکیل سابقش، مایکل کوهن، از دست داشتن مستقیم او در مساله تجاوز از قوانین مالی تبلیغات انتخاباتی خبر داد و هنگامی که مدیر برنامه های تبلیغاتی ترامپ، پل مانافورت، به اتهام کلاهبرداری بانکی و مالیاتی محاکمه شد؛ انچه که انگیزه بیشتری برای تحقیق رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در جریان انتخابات آمریکا و شبهاتی در مورد ارتباط گروه تبلیغاتی ترامپ با کرملین، ایجاد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

القدس العربی نوشت: در آغاز سال 2017 سرمقاله القدس العربی پیش بینی کرد که آمیزه ای از رسوایی های مالی، جنسی و سیاسی که رئیس جمهور آمریکا را احاطه کرده، منجر به مطرح شدن امکان سلب صلاحیت او برای این منصب شود. علاوه بر این، مقاله مذکور در مورد اقدام برخی دولتهای عربی در خصوص همراهی با شیوه ترامپ و پیروی از سیاست نادرست او، هشدار داد. در این مقاله، رابطه مبهم دولت ترامپ با روسیه و دخالت این کشور در انتخابات، تا پایان زمان ریاست جمهوری اش با وی همراه است تا اینکه او را از پا بیندازد.

به گزارش «انتخاب»؛ در روز سه شنبه گذشته، ضربه کاری دو جانبه ای متوجه ترامپ شد؛ زمانی که وکیل سابقش، مایکل کوهن، از دست داشتن مستقیم او در مساله تجاوز از قوانین مالی تبلیغات انتخاباتی خبر داد و هنگامی که مدیر برنامه های تبلیغاتی ترامپ، پل مانافورت، به اتهام کلاهبرداری بانکی و مالیاتی محاکمه شد؛ انچه که انگیزه بیشتری برای تحقیق رابرت مولر در مورد دخالت روسیه در جریان انتخابات آمریکا و شبهاتی در مورد ارتباط گروه تبلیغاتی ترامپ با کرملین، ایجاد می کند.

این ضربه دردناک به ترامپ و دولت او، روحیه خوبی به آمریکایی ها داده است، از این جهت که نقش موسسات قضایی را بسیار اثرگذار می دانند، ان هم در زمانی که حزب جمهوری بر مجلس نمایندگان و سنا نیز سیطره پیدا کرده است. پس از پیروزی ترامپ در جریان تعیین قاضی محافظه کاری در دادگاه عالی آمریکا و برکناری افراد مخالف او از ریاست سی آی ای و دفتر تحقیقات فدرالی، مردم آمریکا رئیس جمهور خود را دشمن ملت می دانستند، که اخبار دروغینی را منتشر کرده و سعی در معطل گذاشتن تلاشهای مولر دارد.

مساله عجیبی نیست که جمع فساد مالی، سیاسی و رسوایی های اخلاقی ترامپ، باعث علاقه برخی رهبران عرب به شخصیت او شده است و ایشان امیدوارند بتوانند از ترامپ برای وارد کردن دشمنان خود به لیست تروریستهای جهانی استفاده کنند.

انتخاب ترامپ با پدیده تظاهرات گسترده زنان در واشنگتن آغاز شد و موسسات تبلیغاتی و امنیتی و تجمع های شهری به اشکال مختلف آن، با خط مشی ترامپ مخالفت کردند. در این میان، اعراب و بویژه فلسطینی ها، سوریه ای ها، یمنی ها و قطریها، سهم زیادی از آزار و اذیتهای دولت ترامپ داشتند، از این رو با دیگر ملتهای جهان هماهنگ شده و علیه دولت ظالم آمریکا تظاهرات کردند . چه بسا اکنون در حال مشاهده نتایج این گونه اقدامات هستیم که حکایت از سقوط ستاره ترامپ دارد...

نظرات بینندگان