arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

عجیب ترین کشف باستان شناسی سال در سیبری رقم خورد / کره اسبی 40 هزار ساله که گویی چند روز از مرگش می گذرد

گروهی از باستان شناسان موفق شدند بقایای  یک کره اسب را کشف کنند که قدمتی بین 30 تا 40 هزار سال دارد. این کره اسب در دامنه یک کوه در سیبری یافت شد که به "دروازه جهنم" مشهور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

گروهی از باستان شناسان موفق شدند بقایای  یک کره اسب را کشف کنند که قدمتی بین 30 تا 40 هزار سال دارد. این کره اسب در دامنه یک کوه در سیبری یافت شد که به "دروازه جهنم" مشهور است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،  محققان دانشگاه فدرال شمال شرقی روسیه در حال مطالعه روی این کره اسب هستند.

 

چرا این کشف باستانی ارزشمند است؟

کشف باقایای ماموت ها، اشیاء باستانی و مواردی مشابه در سیبری موضوعی عجیب و کم سابقه نیست. اما علت اهمیت کشف اخیر این است که کره اسب کشف شده با  حدود  سن تقریبی بین 30 تا 40 هزار سال، ظاهری کاملا سالم و تازه دارد. تا حدی که شما حتی می توانید موهای روی بدنش را مشاهده کنید.

به گزارش نشریه سیبری تایمز، این اسب خارق العاده ابتدای ماه جاری میلادی کشف شد و این هفته به نمایش عموم در آمد. سمین گریگریف، رئیس موزه ماموت در یوکوتسک، تخمین زده که اسب مذکور در سن 2 ماهگی جان بخته است.

این اسب متعلق به نسل منقرض شده اسب ها موسوم به اسب لنا (Equus lenensis) است. باقی ماندن این اسب در وضعیت مذکور را می توان مدیون موقعیت آب و هوایی سیببری دانست.

 

 

محققان دانشگاه فدرال در شمال شرقی روسیه، همچنان مشغول بررسی خاک و محیط اطراف محلی هستند که اسب کمیاب و باستانی در آن یافت شده است.

 

آزمایش های اولیه روی اندام های داخلی بدن این اسب نشان می دهند ؛هیچ علائم آشکاری از ترومای بدن در بخش های معده و امعا و احشا وجود ندارد.

گرگوریف به سیبری تایمز گفته است: "این اولین کشف اسب ماقبل تاریخ جهان است که  اینگونه جوان و دست نخورده باقی مانده است.

 

نظرات بینندگان