arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

آمادگی پیونگ‌یانگ برای برگزاری رژه بزرگ نظامی در سالگرد تاسیس کره شمالی

ماه آینده میلادی همزمان با سالگرد تاسیس کره شمالی، پیونگ‌یانگ در نظر دارد که رژه‌ای نظامی در ابعادی گسترده‌ برگزار کند. در همان روز کاخ‌سفید سفر دیپلمات‌ ارشد آمریکایی به پیونگ‌یانگ را لغو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از آن است که پیونگ‌یانگ در نظر دارد همزمان با سالگرد تاسیس کره‌شمالی، رژه نظامی بزرگی برگزار کند.

به گزارش فارس، کره‌شمالی برای برگزاری رژه بزرگ نظامی در ماه سپتامبر آماده می‌شود.

بنابر گزارش ژاپن‌تایمز، منابع تحقیقاتی دیروز جمعه اعلام کردند که ماه آینده میلادی همزمان با سالگرد تاسیس کره شمالی، پیونگ‌یانگ در نظر دارد که رژه‌ای نظامی در ابعادی گسترده‌ برگزار کند. در همان روز کاخ‌سفید سفر دیپلمات‌ ارشد آمریکایی به پیونگ‌یانگ را لغو کرد.

سایت گروه ۳۸ نظارت بر کره‌شمالی اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای که روز چهارشنبه برداشته شده‌ نشان می‌دهد که تقریبا ۱۲۰ خودروی نظامی در این رژه حضور خواهند داشت. همچنین شش پرتابگر موشک اسکاد و نیز پرتابگرهای بدون سرنشین،، تانک، واحدهای توپخانه‌ای و دیگر تجهیزات در رژه به کار گرفته خواهند شد.

در این گزارش آمده است که اگرچه پرتابگرهای موشک‌های بالستیک میان برد یا بین قاره‌ای نمایش داده نشده‌اند اما قرار است که تا روز رژه که روز نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) برگزار می‌شود، همچنان مخفی باقی بمانند. همچنین شمار پناهگاه‌های ذخیره تجهیزات سنگین که از آنها برای ساخت و ساز وسایل نقلیه نظامی استفاده می‌شود از روز دوازدهم آگوست افزایش داشته‌اند. این موارد نشان می‌دهند که رژه آتی از رژه‌ای که پیشتر برگزار شده بود، گسترده‌تر خواهد بود.

این رژه در شرایطی برگزار می‌شود که کره شمالی امسال از برگزاری آزمایش موشکی و هسته‌ای خودداری کرده بود و رژه ماه فوریه را هم در ابعاد محدودتری برگزار کرده بود.

همچنین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه با ادعای اینکه روند خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره به کُندی پیش‌رفته، سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه‌اش به کره‌شمالی را لغو کرد. ترامپ در توئیتر خود نوشت: «از وزیر خارجه مایک پامپئو خواستم که در این زمان به کره شمالی نرود زیرا به نظرم پیشرفت کافی در موضوع خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره انجام نشده است».

وی همچنین جنگ تجاری با چین را بهانه دیگری برای لغو سفر پامپئو به شرق آسیا عنوان کرده و افزود: «باور ندارم که آنها مانند گذشته در حال کمک به روند خلع سلاح هسته‌ای (شبه‌جزیره کره) باشند (برخلاف تحریم‌های سازمان ملل که اکنون اعمال شده‌اند)».

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه پامپئو اما به دنبال سفر به کره شمالی در آینده نزدیک است، اظهار داشت: «البته بعد از آنکه روابط تجاری ما با چین متحول شد. فعلا گرم‌ترین احترامات خود را تقدیم رهبر کیم (جونگ‌اون) می‌کنم!»

رهبر کره شمالی در آخرین سفر پامپئو به پیونگ‌یانگ از دیدار با وی خودداری کرد. منابع خبری به سی‌ان‌ان گفتند وجود اختلافات زیاد در این سفر میان نمایندگان دو طرف دلیل این امر بوده است.

نظرات بینندگان