arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

واکنش چین به اتهام‌زنی ترامپ علیه پکن درباره کره شمالی: این ادعاها غیرمسئولانه است

یک روز بعد از ادعاهای «دونالد ترامپ» علیه مواضع پکن در موضوع مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ، وزارت خارجه چین این ادعاها را «غیرمسئولانه» خوانده است.رئیس‌جمهور آمریکا عصر روز جمعه درباره وضعیت مذاکرات با کره شمالی برای خلع سلاح اتمی این کشور، از مواضع چین انتقاد کرد و همزمان سفر وزیر خارجه دولت خود به پیونگ یانگ را لغو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره لغو سفر وزیر خارجه این کشور به پیونگ یانگ و ادعای او مبنی بر همراهی نکردن پکن با واشنگتن در موضوع کره شمالی را «غیرمسئولانه» خواند.

به گزارش فارس، یک روز بعد از ادعاهای «دونالد ترامپ» علیه مواضع پکن در موضوع مذاکرات واشنگتن و پیونگ یانگ، وزارت خارجه چین این ادعاها را «غیرمسئولانه» خوانده است.

رئیس‌جمهور آمریکا عصر روز جمعه درباره وضعیت مذاکرات با کره شمالی برای خلع سلاح اتمی این کشور، از مواضع چین انتقاد کرد و همزمان سفر وزیر خارجه دولت خود به پیونگ یانگ را لغو کرد.

ترامپ در توضیح دلیل لغو این سفر به دو موضوع اشاره کرد، «عدم پیشرفت کافی در موضوع خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره» و عدم همراهی چین با آمریکا در موضوع کره شمالی. او در توئیتر در باره چین نوشت: «باور ندارم که آنها مانند گذشته در حال کمک به روند خلع سلاح هسته‌ای (شبه‌جزیره کره) باشند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این اظهارنظر ترامپ گفت: «ادعاهایی که آمریکا می‌کند، مغایر با حقایق و همچنین غیرمسئولانه است ما نگرانی عمیق خود را (درباره مواضع آمریکا) بیان می‌کنیم ».

«لیو کانگ» در شرایطی به مواضع اخیر رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داده که روابط دو کشور تحت تاثیر اقدامات واشنگتن در اعمال جنگ تعرفه‌ای علیه پکن و اقدامات لاتفی جویانه چین قرار گرفته است.

ترامپ در شرایطی سفر «مایک پامپئو» به پیونگ یانگ را لغو کرده که پیشتر برخی از رسانه‌ها خبر دادند که او از وضعیت مذاکرات با کره شمالی، ناراضی و عصبانی است.

نظرات بینندگان